توافقات بانک مرکزی برای حل مشکلات تسهیلاتی واحد‌های اقتصادی استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در نشست مشترک فعالان اقتصادی کرمان و مسئولان ارشد بانک مرکزی توافقات لازم با بانک مرکزی برای حل مشکلات تسهیلات واحد‌های اقتصادی استان کرمان اتخاذ شد.

توافقات بانک مرکزی برای حل مشکلات تسهیلاتی واحد‌های اقتصادی استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست مشترک پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی و مدیران ارشد بخش معاونت نظارت و اعتباری بانک مرکزی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور معاون استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

در این نشست که پیرو دعوت قبلی رئیس کل بانک مرکزی در کرمان انجام شد موضوعات مربوط به تسهیلات و نظارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی با تقدیر و تشکر از پیگیری‌های نماینده مردم کرمان برای حل مشکلات تامین مالی و ارزی واحد‌های اقتصادی استان بیان کرد: این جلسه در راستای نشست مشترک کرمان و با دستور رئیس کل بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه از زحمات پورابراهیمی و همتی و تلاش معاونت نظارت بانک مرکزی تقدیر کرد و گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات واحد‌ها در بخش ریالی و ارزی برطرف و بخش دیگر در دستور کار است که با پیگیری‌های لازم از سوی بانک مرکزی برطرف خواهد شد.

دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان هم مسائل و مشکلات مربوط به واحد‌های اقتصادی استان را تشریح کرد.

در ادامه پورابراهیمی محور‌های مهم برای تصمیم گیری را تعیین کرد و گفت: در چند محور نیازمند اخذ تصمیم در حوزه موضوعات فعالیت‌های اقتصادی از طرف بانک مرکزی هستیم که یکی از آن‌ها حل مشکل میزان مصارف به میزان منابع نظام بانکی است که نرخ این تسهیلات در استان از متوسط کشور پایین‌تر است و برای ما قابل قبول نیست.

او افزود: بعضی از بانک‌های خصوصی در استان منابع را جذب می‌کنند و در خارح از استان اختصاص پیدا می‌کند و بنابراین از بانک مرکزی می‌خوایم در این موضوع تصمیم گیری کند.

بر اساس این توضیحات حنیفی معاون بانک مرکزی گفت: گزارش کاملی از منابع و مصارف استان‌ها تهیه شده و به مجموعه بانک‌های استان ابلاغ خواهیم کرد که متوسط نرخ تسهیلات پرداختی نسبت به منابع جذب شده باید از متوسط کشور پایین‌تر باشد.

در ارتباط با آیین نامه منابع مصارف بانک‌های خصوصی هم بانک مرکزی قول داد که طی یک ماه اینده به تمام بانک‌های استان ابلاغ داشته باشد.

بخشی از جلسه به بررسی مشکلات تعاونی‌های اعتبار اختصاص پیدا کرد و بعد از طرح موضوع از سوی مدیران و مسئولان تعاونی ها، پورابراهیمی در جمع بندی گفت: تعاونی‌هایی که موفق به اخذ مجوز برای فعالیت در استان نشدند و در جلسه رئیس بانک مرکزی در کرمان درخواست خودشان را ارائه کرده بودند تا پایان سال جاری کلیه ضوابط و مقررات بانک مرکزی را اجرایی کنند تا پس از گزارش نظارتی بانک مرکزی و در صورت تایید اقدامات اصلاحی مجوز‌های لازم در خصوص ادامه فعالیت‌های این تعاونی‌های اعتبار انجام شود.

در بخش دیگری از جلسه موضوعات مربوط به شرکت‌های استان در حوزه‌های خودروسازی، مجموعه‌های بیمارستانی و شرکت‌های فعال دارای معوقات بانکی مطرح و تصمیمات لازم جهت حل مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

در خصوص تامین مالی بیمارستان‌های بخش خصوصی مقرر شد موضوعات به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای ان‌ها انجام شود.

بخش بعدی مباحث مربوط به وضعیت نامناسب شرکت‌های خودروسازی در منطقه بم بود که پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این مجموعه نیازمند توجه جدی است و نگرانی ما به غیر از مشکلات تعطیلی واحد‌ها و بیکاری کارگران، مشکلات اجتماعی و امنیتی در منطقه است و درخواست داریم بانک مرکزی به صورت ویژه به این مشکلات رسیدگی کند.

در این ارتباط با پیشنهاد پورابراهیمی مقرر شد استاندار کرمان درخواست تامین مالی مجموعه شرکت‌های خودروسازی بم را برای طرح در جلسه شورای پول و اعتبار ارئه دهد تا در اولین فرصت تصمیمات لازم برای این مجموعه اتخاذ شود.

در بخش بعدی نشست موضوعات مربوط به شرکت‌های فعالی در عرصه اقتصادی در بخش‌های مهتلف به تفکیک مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار