مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس از راه اندازی اپلیکیشن عملیات نگار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در جمع خبرنگاران، گفت: اپلیکیشن عملیات نگار به منظور تسریع در ثبت اطلاعات حوادث، آمار نیرو‌های عملیاتی، تعداد حادثه دیدگان و دیگر موارد در فارس نیز راه اندازی شد.

حسین درویشی افزود: در این نرم‌افزار تمامی حوادث طبیعی و غیرطبیعی گنجانده شده و می‌توان در کمترین زمان ممکن، عملیات توسط نیرو‌های امدادی حاضر در صحنه ثبت شود.

او با اشاره به این‌که ثبت عملیات در نرم‌افزار عملیات نگار به‌صورت آنلاین و آفلاین انجام خواهد شد، تأکید کرد: تسریع در ثبت اطلاعات حوادث، آمار نیرو‌های عملیاتی، تعداد حادثه دیدگان و دیگر موارد از مهم‌ترین کاربرد این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

درویشی با بیان این‌که نرم‌افزار عملیات نگار بخشی از سامانه یکپارچه مدیریت در حوادث است، بیان کرد: یکپارچه کردن مدیریت، اطلاعات مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر بخش اصلی کاربرد نرم‌افزار عملیات نگار است و کمک زیادی به ما در حوادث به‌خصوص حوادث طبیعی می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود حل مشکلات امدادگران و نجاتگران را از اولویت‌های جمعیت هلال احمر عنوان و اذعان کرد: پایه و اساس جمعیت هلال احمر مبتنی بر فعالیت‌های داوطلبانه است، و جمعیت با استفاده از ظرفیت امداگران داوطلب، توانسته است در بسیاری از فعالیت‌های بشردوستانه ملی و بین‌المللی نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

درویشی بر احصا، تربیت و جذب امدادگران در شعب تاکید کرد و گفت: روسا و کارشناسان امداد شعب باید در نیروسازی برای پایگاه‌ها بیش از پیش تلاش کنند.

مهدی خوبیار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این دوره آموزشی بیان کرد: نرم‌افزار عملیات نگار با قابلیت نصب در تلفن‌های همراه به منظور کاهش وقت رسیدن نیرو‌های امدادی به حوادث مختلف در فارس هم راه اندازی شد.
انتهای پیام/م

اپلیکیشن عملیات نگار در فارس راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.