۲ ستاره فوتبال که خلیل‌زاده فقط برای تماشای بازی آن‌ها حاضر به خرید بلیت است!

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس از ۲ ستاره فوتبال ایران و جهان صحبت کرد که فقط برای تماشای بازی آن‌ها بلیت خواهد خرید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تماس تلفنی با شجاع خلیل زاده بهانه فراوان بود؛ از گذاشتن استوری «نه به جنگ» و حمایت از کرد‌های سوریه تا به نمایش گذاشتن فیلم بازی و دریبل‌های علی کریمی و... از این‌ها گذشته شجاع خلیل زاده مصدوم شده و این روز‌ها زیر نظر پزشکان تمرین می‌کند.

۲ ستاره فوتبال که خلیل‌زاده فقط برای تماشای بازی آن‌ها حاضر به خرید بلیت است!

داداش سیاستمدار شدی؟

نه، چطور مگه؟!

استوری گذاشتی و نوشتی «نه به جنگ» و «من کرد نیستم، اما عاشقشونم».

ایرادی دارد؟

نه! ایرادی ندارد. اتفاقاً خیلی هم خوب است که یک ورزشکار یا چهره شناخته شده و سرشناس دغدغه اجتماعی هم داشته باشد. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی و... هم هر از گاهی واکنش‌هایی به جنگ و مشکلات مردم بی‌پناه دارند.

من سیاسی نیستم، اما انسان که هستم. تصویری از یک کودک خردسال کُرد اهل سوریه در حملات اخیر ترکیه دیدم و دلم گرفت. جنگ اصلاً چیز خوبی نیست. فرق نمی‌کند در سوریه باشد یا جای دیگر و واقعاً خانمانسوز است. ضمن آنکه من دوستان کرد زیادی دارم. بختیار رحمانی، کاوه رضایی و وریا غفوری همگی از دوستان عزیز من هستند. دلم برای آن کودک سوری سوخت و آتش گرفت. من خودم مازندرانی هستم، ولی مردم هموطن آذری‌زبانم، لر و کرد و شمالی و... را دوست دارم و امیدوارم همیشه در صلح، صفا و آرامش زندگی کنند. اصلاً همه جای دنیا صلح باشد و خبری از جنگ‌افروزی نباشد.

بسیار خوب، راستی ماجرای استوری گذاشتن برای علی کریمی چه بود؟

آن هم دلی بود. علی کریمی بزرگ تیم ملی، پرسپولیس و فوتبال ایران و بهترین بازیکن تاریخ آسیاست. فیلمی گذاشتم که یادی کنیم از لحظات زیبایی که جادوگر آسیا برای همه ما ساخته است.

گفتیم شاید به خاطر شوخی‌های برخی استقلالی‌ها با علی کریمی در فضای مجازی پس از نوشتن متنی در خصوص آن هوادار بانو در استادیوم آزادی خواستی این کار را در حمایت از جادوگر انجام دهی.

جادوگر فوتبال ایران نیاز به حمایت من و امثال من ندارد. علی کریمی آن‌قدر بزرگ و محبوب است که حتی استقلالی‌ها هم دوستش دارند و سال گذشته هم از سوی هواداران این تیم تشویق شد. من این استوری را به خاطر دلم گذاشتم.

یک سؤال ویژه همین الان به ذهنم رسید. روزی از دیگو مارادونا پرسیدند حاضری برای تماشای بازی کدام فوتبالیست دنیا بلیت بخری و به استادیوم بروی و دن‌دیگو جواب داد پابلو ریکلمه! حالا می‌خواهم این سؤال را از تو بپرسم که حاضری برای تماشای بازی کدام فوتبالیست بلیت بخری و به ورزشگاه بروی؟

من فقط به دو بازیکن علاقه دارم. کریستیانو رونالدو و علی کریمی و حاضرم فقط برای تماشای فوتبال این دو ابرستاره بلیت بخرم و به استادیوم بروم.

علی کریمی که بازنشسته شده است.

همین الان هم علی کریمی بخواهد در یک بازی خیرخواهانه یا هر بازی دیگری شرکت کند حاضرم بلیت بخرم و فقط فوتبال اعجوبه آسیا را از نزدیک تماشا کنم. اغراق نمی‌کنم، ولی دیگر فوتبالیستی همچون علی کریمی حداقل در فوتبال ایران به دنیا نخواهد آمد.

شجاع! مصدوم هستی یا محروم؟

یعنی چه؟ متوجه نمی‌شوم!

برخی می‌گویند، چون شجاع در مسابقه با پیکان محروم است و نمی‌تواند بازی کند بنابراین چند روزی به مصدومیت کهنه خودش رسیدگی کرده است.

از کجا می‌دانی که من محروم هستم؟! باشگاه اعتراضی نسبت به حکم کمیته محترم انضباطی انجام داده که هنوز معلوم نیست چه جوابی داشته باشد. از آن گذشته من یک ماه با درد تمرین کردم و مسابقه دادم.

چه نوع مصدومیتی داری؟

از ناحیه زانو درد داشتم و با همین شرایط هم تمرین کردم و مسابقه دادم، اما چند روزی این درد تشدید شد. احساس درد زیادی داشتم و نزد دکتر کیهانی رفتم که ایشان هم گفتند زانویت تورم دارد و باید این تورم بخوابد.

حالا کی خوب می‌شوی؟

دو، سه روز دیگر مشکل مصدومیت من به طور کامل رفع خواهد شد.

بالاخره بازی با پیکان هستی یا نه؟

همه چیز بستگی به نتیجه اعتراض باشگاه و تصمیم کالدرون دارد. شاید هم بخشیدم شوم.

اگر محرومیت تو به قوت خودش باقی بماند و بخشیده نشوی باز هم برای حمایت از همبازیانت به استادیوم آزادی می‌روی؟

مگر تا مشهد نرفتم؟ بازی با شهرخودرو هم مشهد بودم و مطمئن باشید برای تماشای بازی تیم خودم و همبازیانم برابر پیکان شک نکنید به استادیوم خواهم رفت.

وضعیت پرسپولیس چطور است؟

بد نیست، ولی مطمئن باشید بهتر از این هم خواهد شد. کادر فنی تلاش می‌کنند و بازیکنان هم متوجه شده‌اند که دیگر حق اشتباه ندارند و اگر می‌خواهند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند باید با تمرکز کامل بازی کنند و ان‌شا‌ءا... از هفته‌های آینده با برد‌های شیرین دل هواداران را شاد خواهیم کرد.

سه باخت در ۶ بازی و شکست برابر رقیبان اصلی و مدعیان قهرمانی برای پرسپولیس مدافع قهرمانی خیلی نگران‌کننده است. البته این نگرانی هواداران پرسپولیس است و...

گفتم که ما دیگر حق اشتباه نداریم ضمن آنکه توجه داشته باشید ما بدترین قرعه ممکن را داشتیم و در خانه تراکتور و شهرخودرو بازی‌هایی را واگذارکردیم که حداقل باید مساوی می‌شد. فوتبال بازی اتفاقات است و جلوی اتفاقات را نمی‌توان گرفت و من فکر می‌کنم پرسپولیس کمی هم در فصل جاری بدشانس بوده است.

از برانکو خبری نداری؟

برانکو مربی و معلم من بوده و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم، اما بعد از رفتن از ایران خبری از ایشان ندارم. در حال حاضر سرمربی تیم ما گابریل کالدرون است که زحمت زیادی می‌کشد و از ایشان هم تشکر می‌کنم. هواداران هم تا به حال از ایشان حمایت کرده و باز هم حمایت می‌کنند، چون موفقیت کالدرون موفقیت پرسپولیس است.

بازی ایران و کامبوج را که با برتری ۱۴ بر صفر تیم ملی کشورمان همراه شد، دیدی؟

نظر خاصی ندارم. امیدوارم تیم کشورم همیشه موفق باشد و برد‌های پرگل کسب کند.

چرا این‌طوری فکر می‌کنی؟

گفتم که نظر خاصی ندارم.

درباره حضور بانوان در استادیوم آزادی و تماشای بازی تیم ایران مقابل کامبوج چه نظری داری؟

اتفاق خیلی خوبی بود که به فرهنگ‌سازی در استادیوم‌ها نیز کمک می‌کند. بانوان هم نیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند که نقش زیادی در امور اجتماعی دارند و خوشحالم بالاخره به حق خود رسیده و توانستند بازی تیم ملی ایران را از نزدیک تماشا کنند. ان‌شا‌ءا... این اتفاق خوب در بازی‌های باشگاهی هم بیفتد. پرسپولیس، استقلال، نساجی، سپاهان، تراکتور و... طرفداران بانوی زیادی دارند که در آرزوی تماشای بازی تیم محبوب خود در استادیوم به سر می‌برند. اگر این آرزو تحقق پیدا کند مثل بازی تیم ملی مقابل کامبوج هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و همه چیز خوب و خوش تمام می‌شود. در بازی با کامبوج هم شاهد بودیم که نسبت به گذشته فحاشی نشد و اتفاقاً فضای استادیوم آزادی سالم‌تر هم شد.

گفتی طرفدار کریستیانو رونالدو هستی، ولی نگفتی طرفدار کدام تیم باشگاهی خارجی هستی؟

هر جایی که کریستیانو رونالدو باشد و بازی کند من طرفدار آن تیم هستم و الان هم هوادار یوونتوس!

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار