جاعل نشان استاندارد به ۱۰ سال حبس محکوم شد

رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد استان خوزستان از محکومیت جاعل نشان استاندارد به ۱۰ سال حبس خبر داد.

مرضیه دهدشتی زاده رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمامی تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در مواعد مشخص هستند.

او افزود: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین بکار بردن این نشان که علامتی دولتی است بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد جرم بوده و مجازات قانونی خود را در بردارد.

دهدشتی زاده اظهار داشت: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از یک واحد تولیدی مقادیر قابل توجهی لاستیک با جعل نشان استاندارد بر روی آن‌ها کشف و توقیف گردید که پس از پیگیری اداره حقوقی این اداره کل و سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، مدیرعامل کارخانه به اتهام جعل این نشان دولتی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد و باتوجه به وضع خاص متهم این مجازات بمدت ۳ سال بارعایت شرایط وضوابط قانونی تعین شده درحکم صادره تعلیق گردید.

این مقام مسئول از همشهریان و هم استانی‌های عزیز خواست درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۷ با این اداره کل درمیان بگذارند.

انتهای پیام/گ

 جاعل نشان استاندارد دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.