بسته حوادث ۲۴ مهرماه ۹۸؛

حوادث روز خوزستان در بسته خبری چهارشنبه ۲۴ مهرماه

مهم‌ترین حوادث امروز، چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

برخورد پراید و پژو ۴۰۵ در محور اندیمشک-اهواز آتش به پا کرد

ابراهیم قنبری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت یک و ۳۹ دقیقه امروز، چهارشنبه ۲۴ مهر ماه طی تماس تلفنی شهروندان به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی، گزارش تصادف خودرو سواری پراید و پژو ۴۰۵ در جاده کمربندی اهواز – اندیمشک اطلاع رسانی شد.

او بیان کرد: آتش نشانان و گروه امداد و نجات با امکانات و تجهیزات کافی به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده کردند که در جریان حادثه رانندگی خودرو سواری پژو ۴۰۵ دچار آتش سوزی شده است.

قنبری اظهار داشت: نیرو‌های عملیاتی علائم هشدار دهنده را برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در مسیر قرار دادند و با بکارگیری لوله‌های آبرسانی، آتش سوزی خودرو سواری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مهار و کاملا خاموش کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: آتش نشانان ایمن سازی‌های لازم را انجام دادند و خودرو پژو ۴۰۵ را به حاشیه امن مسیر منتقل کردند.

برق دستبند بر دستان کلاهبردار اینترنتی در دزفول

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از آن ها، مراتب بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان داشت: در تحقیقات فنی و تخصصی ماموران مشخص شد، متهم با مراجعه به مغازه و فروشگاه‌های مالباختگان و ایجاد صفحه جعلی پرداخت وجه، اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است.

سردار عباس زاده افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی در نهایت موفق شدند، فرد مورد نظر را در یکی از مناطق شهرستان دزفول شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

او اذعان داشت: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله قانونی پلیس در نهایت لب به سخن گشوده و به کلاهبرداری اینترنتی از این طریق در نقاط مختلف کشور به مبلغ ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی با قرار صادره مرجع قضائی روانه زندان شد.

دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای در شادگان

سرهنگ اسکندر جماشیانی فرمانده انتظامی شادگان گفت: با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای، به مدت یک روز پس از هماهنگی با مرجع قضائی در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد ۴ سارق سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند، که متهمان در بازجویی فنی پلیس به ۲۱ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ جماشیانی اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس به ۸ فقره سرقت موتورسیکلت و پلاک، یک فقره سرقت موبایل قاپی، ۷ فقره سرقت منزل و اماکن و ۴ فقره سرقت سیم برق، یک فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اعتراف و در همین رابطه یک دستگاه خودروی سرقتی نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

۴۱ واحد صنفی متخلف و غیرمجاز در دزفول پلمب شدند

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول گفت: با هدف نظارت و سازماندهی واحد‌های صنفی، طرح تشدید اقدامات کنترلی _ نظارتی و جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیر مجاز و نیز برخورد با صنوف متخلف در دستور کار پلیس نظارت بر اماکن عمومی دزفول قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران پلیس اماکن با همکاری و مشارکت یگان امداد و کارکنان اداره بهداشت مرکزی دزفول طی هماهنگی با مرجع قضائی با شناسایی واحد‌های غیر مجاز که علیرغم اخطاریه‌های قبلی پلیس کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دادند، این طرح در سطح شهرستان دزفول به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ گراوندی افزود: ماموران انتظامی طی چندین عملیات جداگانه موفق به جمع آوری و پلمب ۴۱ واحد صنفی کافی شاپ، قهوه سرا و سفره خانه سنتی متخلف و بدون مجوز که اقدام به سرو قلیان می‌کردند، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با اشاره به رضایتمندی بسیاری از اهالی و عموم شهروندان اظهار داشت: متخلفان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای مقابل قانون زانو زدند

سرهنگ سعید شعبان رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای و در پی وقوع چند فقره سرقت از منزل و اماکن در برخی مناطق کلانشهر اهواز، موضوع به صورت ویژه جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی ۲ عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ شعبان اذعان داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی فنی پلیس به ۱۲ فقره سرقت منزل وکیف قاپی در نقاط مختلف شهرستان اهواز اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان تصریح کرد: در صورت وقوع هرگونه جرم اعم از سرقت، جیب بری، کلاهبرداری وغیره اولین اقدام تماس با ۱۱۰ است.

اگر به هر علتی (مثلا سرقت گوشی همراه) امکان تماس با پلیس ۱۱۰ نبود هر چه سریعتر به نزدیک‌ترین کلانتری به محل وقوع جرم مراجعه کنید.

حفظ جان از حفظ مال مهم‌تر است، در صورتی که مورد سرقت به عنف قرار گرفته اید، در درجه اول به فکر حفظ جان خود باشید، مقاومت نکنید و درصدد مقابله بر نیایید.

جزئیات سرقت از جمله شماره پلاک ومشخصات موتور سیکلت راکبین آن‌ها به ویژه نوع ورنگ پوشاک وهمچنین چهره و مو وهمچنین حرکت آنان را به خاطر بسپارید.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.