تاکید کارگروه مد و لباس استان کرمان بر طراحی و تولید لباس‌های با هویت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بسیاری از آداب و رسوم مردم کاملا با مباحث اسلامی سازگاری دارد و باید تلاش کنیم تا آداب و سوم را در مناطق مختلف حفظ کنیم.

تاکید کارگروه مد و لباس استان بر طراحی و تولید لباس‌های با هویتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در جلسه کارگروه مد و لباس گفت: ترویج لباس‌های زیبا با هویت ایرانی و اسلامی متناسب با سلیقه جوانان یک هدف مهم است و باید به چرخه تولید لباس نگاه کنیم.

علیزاده افزود: در این چرخه، اول طراح است و سپس تولید و عرضه و فروش وباید ببینیم اکنون این طراحی کجا قرار گرفته است و جایگاه آن کجاست.

او با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم ذائقه و سلیقه جوانان را نادیده بگیریم افزود: اگر بتوانیم از دریچه مناسبی زمینه را برای انتخاب‌های خوب جوانان در حوزه پوشش مهیا کنیم، شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

علیزاده با اشاره به اینکه در کشور ما تنوع فرهنگی بسیاری وجود دارد گفت: استان‌های مرزی فرهنگ خاص خودشان را دارند و اگر این تنوع فرهنگی از بین برود اصالت فرهنگی ما نیز لطمه می‌بیند و باید در راستای احیای و حفظ این آداب و سنن برنامه ریزی و اقدام کنیم.

او ترویج لباس‌های زیبا با هویت ایرانی و اسلامی متناسب با سلیقه جوانان را یک هدف مهم برشمرد و افزود: باید با تکیه بر توانمندی‌های طراحان و تولید کنندگان پوشاک ایرانی گام‌های جدی تری در این مسیر برداشته شود و توجه به آموزش در حوزه مد و لباس و اعتلای حرفه‌ای طراحان مد و هویت بخشی و صیانت از حوزه مد و لباس و همراهی و هماهنگی طراحان با کارگروه ساماندهی مد و لباس اثر بخشی آن‌ها در جامعه را بیشتر می‌کند.

او افزود: دستگاه‌ها در موضوعات مختلف، از صدا و سیما گرفته که جنبه‌های مستقیم کارکردی و وظیفه قانونی را بر عهده دارد، در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم حوزه بازرگانی و هم حوزه صنعتی و صنایع آن، وزارت آموزش و پرورش چه در محتوا و چه در شکل لباس مدارس، نمایشگاه‌ها و سایر دستگاه‌هایی که هم در وظایف قانونی و هم برخی از علاقه‌مندی‌های آن دستگاه‌ها به ما می‌توانند کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تشکیل جلسات کارگروه مد و لباس و استمرار و مشارکت اعضا، خروجی خوبی داشته باشیم و اتفاقات خوبی شکل بگیرد و در سایه تعامل، همفکری و همراهی این دو مجموعه، شاهد ترقی در همه حوزه‌های فرهنگی در سطح جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/س

باید در راستای احیا و حفظ  آداب و سنن بومی برنامه ریزی کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار