شریفی مقدم در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت بهداشت به دنبال پرستار با حقوق کم است / ۲۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: امکانات لازم برای پرستاران در مناطق محروم و کم برخوردار مانند پزشکان در نظر گرفته نمی‌َشود.

وزارت بهداشت به دنبال پرستار با حقوق کم است / وجود 20 هزار پرستار بیکار در کشور / رفع نشدن مشکلات مالی پرستارانمحمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار پرستار بیکار در کشور وجود دارد که بیشتر آنها به دلیل نبود انگیزه‌های کافی و حقوق کم شغل پرستاری را رها کرده اند.

او ادامه داد: در فضای مجازی به نقل از برخی از افراد مطرح شده بود که پرستاران به تمام نقاط محروم و کم برخودار کشور نمی‌روند و حاضر نبوده در این مناطق مشغول به فعالیت شوند و این مطلب به هیچ وجه درست نیست زیرا که پرستاران در سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب هستند.

دبیر کل خانه پرستار ایران تاکید کرد: یک بیمارستان در مرز بین جیرفت و ایرانشهر است که به دلیل امکانات بسیار کم پرستاران به خاطر حقوق کم و سختی کار زیاد حاضر نشده در این مرکز درمانی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شوند ولی به طور کلی پرستاران با حقوق کم و سختی کار زیاد در مناطق کم برخوردار و خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

نبود انگیزه‌‌های مالی و امکاناتی ویژه پرستاران در مناطق محروم

شریفی مقدم گفت: اگر جذابیت و انگیزه‌هایی که برای پزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار در نظر گرفته شده برای  پرستاران هم لحاظ شود این افراد حاضر هستند در تمام مراکز فعالیت کنند.

او بیان کرد: به طور کلی وزارت بهداشت به دنبال یکسری پرستار با حقوق کم است تا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت شوند.


بیشتر بخوانید: علت تاخیر برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای در پرستاری


دبیر کل خانه پرستار ایران یادآوری کرد: متاسفانه هنوز مشکلات مالی و سختی کار زیاد گریبانگیر شغل پرستاری است و هنوز منزلت واقعی پرستاران حفظ نمی‌َشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار