معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با مشارکت خیرین حوزه سلامت ۴۰ پانسیون پرستاری در مناطق مورد نیاز ساخته می‌شود.


ساخت ۴۰ پانسیون پرستاری با مشارکت خیرین سلامت/ قرار است زمین پانسیون‌های پرستاری توسط دانشگاه‌ها خریداری شودمریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشارکت خیرین برای ساخت بیمارستان، اظهار کرد: برای برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور تجهیزات لازم خریداری شده است اما به دلیل نبود مکانی جهت اقامت پرسنل پزشکی برخی از پرستاران در این مراکز مشغول به فعالیت نیستند.

او ادامه داد: به تازگی وزارت بهداشت در زمینه ساخت پانسیون‌های پرستاری به توافقات خوبی دست پیدا کرده و قرار است این اماکن اقامتی به وسیله خیرین احداث شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: ۳۵ منطقه برای ساخت ۴۰ پانسیون پرستاری در نظر گرفته شده است و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه اعلام نیاز کرده و قرار است زمین پانسیون‌های پرستاری به وسیله دانشگاه‌ها خریداری و جهت ساخت در اختیار خیرین قرار گیرد.

حضرتی افزود: پانسیون‌های پرستاری بیشتری برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جنوبی کشور و مناطق مرزی با مشارکت خیرین احداث می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها هزینه ساخت ۴۰ پانسیون پرستاری حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به جذب پرستاران در کشور گفت: اگر ما سالیانه بین ۹ تا ۱۰ هزار پرستار جذب کنیم تعداد نیروی پرستاری در کشور تا سال ۱۴۰۰ به سطح ایده‌آل می‌رسد و تمام پرستاران تازه استخدام شده در بیمارستان‌های جدید مشغول فعالیت نمی‌شوند بلکه بخشی در مراکز درمانی قدیمی با هدف رفع کمبود‌های احتمالی نیروی پرستاری جذب می‌شوند.


بیشتر بخوانید: مشکل مالی علت اصلی جذب نشدن نیروی پرستار در مراکز درمانی


معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: برخی از نیروهای پرستاری به دلیل سپری کردن دوران بارداری و حتی شیردهی در مرخصی به سر می‌برند و همین مسئله باعث شده است کمبود نیروی پرستاری در برخی از مراکز درمانی دیده شود.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات ساخت پانسیون های پرستاری با مشارکت خیرین حوزه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار