اردوغان: واشنگتن به طور کامل به توافقی که صورت گرفته بود عمل نکرده است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل به توافقی که درباره آتش‌بس در سوریه صورت گرفته بود عمل نکرده است.

اردوغان: واشنگتن به طور کامل به توافقی که صورت گرفته بود عمل نکرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کردند که واشنگتن به طور کامل به توافقی که درباره آتش‌بس موقت در شمال شرق سوریه صورت گرفته بود عمل نکرده است.

اردوغان گفته است: «ما به نتایج دلخواه خود دست خواهیم یافت و اقدام لازم برای تحقق آن را انجام خواهیم داد.»

اردوغان هشدار داد که پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته در صورتی که آمریکا به طور کامل به تعهداتش عمل نکند، ترکیه گام‌های لازم را اتخاذ خواهد کرد.

پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود گفت: «در مورد حفظ وحدت اراضی سوریه و امنیت ترکیه توافق کردیم.»

وزیر خارجه روسیه گفت: «یگان‌هایی از پلیس نظامی روسیه برای کمک به عقب نشینی نیرو‌های کرد از شمال سوریه وارد این منطقه می‌شوند.»

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: «از ۲۳ اکتبر نیرو‌های گشت مشترک روسیه و ترکیه در مناطق شمال سوریه تا عمق ۱۰ کیلومتر به جز قامشلی گشت زنی خواهند کرد.»

پیش از این نیز ولادیمیر پوتین در نشست مطبوعاتی مشترک روسای‌جمهور روسیه و ترکیه درباره تحولات شمال سوریه اعلام کرد: «نگرانی ترکیه در خصوص تهدید تروریست‌های موجود در مرز این کشور با سوریه را درک می‌کنیم.»

پوتین همچنین گفت: «به توافقی سرنوشت ساز با اردوغان دست یافتیم که مانع از تجزیه سوریه می‌شود. تمام نظامیان خارجی غیرقانونی باید از سوریه خارج شوند.»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفت: «گام‌های مشترک بزرگی را با همکاری روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه بر می‌داریم. امیدواریم کمیته قانون اساسی در ایجاد ثبات در سوریه سهیم باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار