انتقاد از افزایش پرونده طلاق در کرمان؛

۵ هزار ۳۸۳پرونده طلاق به دادگستری کرمان ارجاع شد

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت:در ۶ ماهه ابتدای پارسال ۵ هزار و ۲۷ پرونده طلاق به دادگستری‌ استان وارد شد که در مدت مشابه امسال به ۵ هزار ۳۸۳ پرونده رسیده است.

۵ هزار ۳۸۳پرونده طلاق به دادگستری کرمان ارجاع شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید خالقی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با محوریت آخرین خدمات الکترونیکی قضائی درجمع خبرنگاران گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری در ۶ ماهه اول سال گذشته، ۲۷۰ هزار ۵۸۹ و در ۶ ماهه اول امسال با ۵.۵۴ درصد رشد به ۲۸۵ هزار و ۵۸۱ رسیده است.

او افزود: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ پرونده‌های خروجی از دادگستری استان کرمان ۲۷۰ هزار و ۵۴۱ که در ۶ ماهه اول امسال با ۴.۸ به ۲۸۳ هزار و ۴۸۱ مورد رسیده است همچنین پرونده‌های کیفری در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۱۳۱ که با ۳.۸۲ درصد رشد در مدت مشابه امسال به ۱۱۴ هزار و ۳۳۸ پرونده رسیده‌اند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان به جرائم اول استان اشاره کرد و افزود: اتهام اول استان سرقت موجب تعزیر ۱۹.۶۲ درصد، ضرب و جرح عمدی ۱۴.۷ درصد، توهین ۱۲.۹۲، ایراد صدمه غیرعمدی (تصادفات) ۱۲.۵ درصد، تهدید ۱۱.۶۸ درصد، نگهداری مواد مخدر ۳.۸۴ حمل مواد مخدر ۳.۸۳ درصد از کل پرونده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او بیان کرد: سرقت، ضرب و جرح، توهین و تهدید ۴۷ درصد پرونده‌های استان را تشکیل می‌دهند و این موارد نشان دهنده کاهش آستانه تحمل مردم است.

خالقی تعداد ورودی پرونده‌های حقوقی استان در ۶ ماهه اول امسال را ۶۷ هزار و ۱۱۵ پرونده دانست و عنوان کرد: پرونده‌های حقوقی ۲۱.۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ که ۳.۵۷ درصد این پرونده‌ها حقوقی مربوط به طلاق است.

اوگفت آمار طلاق ما با آمار اعلامی ثبت اسناد متفاوت است، زیرا ثبت اسناد آمار مواردی که منجر به طلاق شده را اعلام می‌کند، اما ما آمار پرونده‌های وارده در این خصوص که ممکن است در نیمه راه به سازش منجر شده باشندو در ۶ ماهه اول سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۵ پرونده طلاق توافقی داشتیم که در بازه زمانی مشابه امسال با ۳ درصد افزایش به ۲ هزار و ۶۰۲ مورد رسیده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۰ پرونده طلاق در ۶ ماهه اول سال گذشته به درخواست زوجه داشتیم که در ۶ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۲۳۶ پرونده در این خصوص داشتیم که نشان‌دهنده ۸ درصد رشد در این زمینه است، همچنین ۴۲۲ پرونده طلاق به درخواست زوج در ۶ ماهه اول سال گذشته داشتیم که امسال در مدت مشابه سال جاری با ۲۹ درصد رشد به ۵۴۵ مورد رسیده است.

اواز افزایش ۷ درصدی پرونده‌های طلاق در استان کرمان در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۵ هزار و ۲۷ تعداد پرونده‌های ورودی طلاق به دادگستری‌های استان بوده که در مدت مشابه سال جاری ۵ هزار ۳۸۳ پرونده در این زمینه داشتیم.

خالقی به اقدامات حوزه فناوری دادگستری استان اشاره کرد و افزود: ۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۲۸ ابلاغ الکترونیکی تا کنون در استان انجام شده است. گفتنی است که ۸۳ درصد ابلاغ‌های استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او بیان کرد: ۴۱ دفتر فعال خدمات قضای در سطح استان داریم و ۱۴ دفتر در حال راه‌اندازی داریم که ۵ دفتر آن در شهر کرمان است که بزودی ۶ دفتر دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با تبیین اقداماتی که در دفاتر خدمات انجام می‌شود، اظهار کرد: از روز گذشته از طریق دفاتر خدمات قضایی، شکوایه به صورت کامل انجام می‌شود و از طریق پیامک اقدامات صورت گرفته به فرد اعلام می‌شود.

او با بیان این مطلب که سه نرم افزار توسط کارشناسان استان کرمان نوشته شده که اکنون به صورت کشوری اجرا می‌شوند، تصریح کرد: در استان کرمان یک هزار و ۹۱۷ کاربر فعال داریم.

خالقی از وصل شدن دادگستری استان کرمان به شبکه دولت خبر داد و در ادامه گفت: از این طریق با ۶۴ دستگاه اجرایی می‌توانیم ارتباط داشته باشیم.

او با بیان این مطلب که ۴۰ پابند الکترونیکی به استان کرمان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ پابند الکترونیکی فعال هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان بیان کرد: سیستم ارتباطی ویدئو کنفرانس استان کرمان با زندان نیز مرتبط است و در این زمینه تنها استان کشور هستیم به‌گونه‌ای که برخی دادگاه‌های ما از طریق ویدئوکنفرانس با زندان جلسه برگزار می‌کنیم و  ۶۸۵ جلسه از سال ۹۶ تا کنون از طریق ویدئوکنفرانس داشتیم که ۵۷۵ جلسه دادگاه بوده و ۲۰ جلسه ارتباط با زندان‌ها بوده است.
انتهای پیام/ح

افزایش۷درصدی  پرونده های طلاق کرمان

برچسب ها: دادگستری ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار