نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ۸۲ درصد که برسد آب به رفسجان می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۶ درصد پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان انجام شد و از آنجایی که این آب قرار است به چادرملوی یزد هم برود اگر اجرای پروژه تا ۸۲ درصد انجام شود آب به رفسنجان خواهد آمد.

انارکی محمدی بیان کرد: پروژه انتقال آب خلیح فارس به سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان وچادرملوی یزد از ۲ سال قبل در حال اجرا است که اجرای لوله گذاری‌ها تا ۸۶ درصد پروژه برای سیرجان انجام شده و اگر این لوله گذاری تا ۹۱ درصد انجام شود آب به سیرجان انتقال می یابد.

او گفت: در حال حاضر این خط لوله تا نزدیکی شهرستان انار هم رسیده و به زودی قرار است این خط ۳۱۰ کیلومتر از سرچشمه رفسنجان تا چاردملو اجرا شود ضمن اینکه خط لوله در این مسیر با ۳۰ متر عرض از بندرعباس تا چادرملوی یزد تملک شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بین راه طبق تعهدی که وزارت صمت داده برای شهرک‌های صنعتی می‌توانیم از این آب خریداری و استفاده کنیم.

او افزود: همچنین برای آب آشامیدنی و بهداشتی هم با توجه به وضعیت موجود منابع آبی در رفسنجان، یکی از تعهدات وزارت بهداشت هم این است که آب را از این خط لوله بخرد و برای آشامیدن مردم تصفیه و واگذار کند.

انارکی محمدی تصریح کرد: بخشی از این آب هم که اضافه می‌آید قرار است برای تعادل بخشی سفره آب‌های زیر زمینی تزریق شود تا در امر کشاورزی استفاده مورد استفاده قرار گیرد.

او بیان کرد: در نشست با وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد به وسیله هفت بانک عامل ۲۰ هزار میلیاردریال تسهیلات به این پروژه اختصاص یابد و ۴۰هزار میلیارد ریال را معادن گل گهر سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی استان یزد تأمین کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده و تا ۲ سال دیگر فاز نخست آن به بهره برداری خواهد رسید، افزود: این پروژه در دو بخش اجرایی می‌شود ودر بخش نخست آبگیری از خلیج فارس و شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس انجام می‌گیرد.

او افزود: با همکاری و هماهنگی بین مجلس شورای اسلامی، دولت و بخش خصوصی و بانک‌ها می‌توان این طرح حیاتی را اجرایی کرد تا کمبود آب در بخش صنعت استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد رفع شود.

انتهای پیام/ی

انتقال آب به رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.