برداشت بیش از ۱۴۷ هزار کیلوگرم پسته‌تر در سرخس

مدیر کشت و صنعت سرخس زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت ۱۴۷ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم پسته‌تر از باغات این کشت و صنعت در سال جاری خبر داد.

برداشت بیش از ۱۴۷ هزار کیلوگرم پسته‌تر در سرخسحسین عرب محمدی مدیر کشت و صنعت سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کشت و صنعت سرخس ۱۹۴ هکتار باغ پسته دارد که ۱۱۹ هکتار آن بارده می‌باشد و شامل سه باغ رضوی، فرودگاه و جنگل است.

او تصریح کرد: سال گذشته نیز میزان ۵۶ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم پسته‌تر از این باغات برداشت شده است.

مدیر کشت و صنعت سرخس با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید طی سال جاری گفت: برای این منظور فعالیت‌هایی نظیر هرس فرم و باردهی، برداشتن خاک پای طوقه درختان و نیز تغذیه درختان پسته با کود‌های ارگانیک بر اساس آزمون آب و خاک و برگ انجام شده است.
 
عرب محمدی افزود: اِعمال روش‌های IPM در کنترل آفات، تزریق گچ خام، اجرای انواع پیوند لوله‌ای و شکمی و تهیه پیوندک مرغوب، بخشی دیگر از این اقدامات را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: علاوه بر این، عملیات گرده‌افشانی مصنوعی به دلیل کمبود درختان نر از جنگل‌های پسته وحشی انجام شده است.

مدیر کشت و صنعت سرخس درباره نحوه عرضه و فروش این محصول گفت: پسته تولید شده توسط کشت و صنعت سرخس، از طریق برگزاری مزایده و معمولاً به صورت‌تر به فروش می‌رسد.

عرب محمدی، کسب عنوان پسته‌کار نمونه طی سه سال متوالی را از جمله موفقیت‌های این کشت و صنعت در خصوص این محصول عنوان کرد.

او با اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی و سالم و لزوم توسعه امنیت غذایی در کشور گفت: کشت و صنعت سرخس برای این منظور تولید پسته سالم را با ِاعمال روش‌های مدیریت تلفیقی آفات در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کشت و صنعت سرخس گفت: در این راستا همچنین با جایگزینی کود‌های آلی و ارگانیک، از سموم شیمیایی استفاده مراتب کمتری شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

افزایش برداشت پسته تر از باغات سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.