۲۰ دقیقه بارش در باخرز بیش از ۸۶ میلیارد ریال خسارت به بار آورد

با شدت گرفتن بارندگی‌های سه روز گذشته و جاری شدن سیل در باخرز، بیش از ۸۶ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

20 دقیقه بارش  در باخرز بیش از 86 میلیارد ریال خسارتمحمد دوستخواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی باخرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  گفت: بر اثر بارندگی‌های سه روز گذشته و جاری شدن سیل در باخرز، بیش از ۸۶ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است؛ بیشترین خسارت وارده در بخش باغی و بیش از ۲۶۰ هکتار از مزارع زعفران در پنج روستای بخش مرکزی این شهرستان می‌باشد.

او تصریح کرد:  با جاری شدن سیل چهار رشته قنات نیز در این شهرستان تخریب شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی باخرز  گفت: این استان بیش از چهار هزار هکتار مزارع زعفران دارد که هیچ یک از کشاورزان زعفرانکار این منطقه نسبت به بیمه این محصول اقدام نکرده‌اند.

دوستخواه احمدی افزود: با توجه به اینکه یاخرز با تولید سالانه بیش از ۱۷ تن زعفران خشک یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود، نیاز است دستگاه‌های متولی نسبت به فراهم کردن بستر مناسب و حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان زعفران در جهت بیمه این محصول اقدامات مناسبی انجام دهند.

او تصریح کرد: باخرز بیش از هشت هزار و ۳۰۰ بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و ۸۰ درصد جمعیت شهرستان وابسته به این بخش هستند.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

خسارت های کشاورزی باخرز به زعفران هم رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار