زیر و بم یگان سری رژیم صهیونیستی/ «مستعربین» را بشناسید+ فیلم

تیپ «مستعربین» نام واحد سری در سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است است که نقش مهمی در سرکوب فلسطینی‌ها بر عهده دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تیپ «مستعربین» نام واحد سری در سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است است که نقش مهمی در سرکوب فلسطینی‌ها بر عهده دارد. عناصری که در شکل و ظاهر همانند فلسطینی‌ها هستند و در میان آن‌ها زندگی می‌کنند.

از یگان «مستعربین» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟ + فیلم

«عوفر ادرات» نویسنده اسرائیلی در گزارشی، به این واحد مخفی پرداخته و نوشته است که تیپ «مستعربین» پیش از تشکیل موجودیت جعلی اسرائیل و به دست فردی به نام «شموئیل موریا» از سران بارز «موساد» تشکیل شد.

او در روزنامه هاآرتص، نوشت که موریا در سال ۱۹۴۷ ده‌ها یهودی عراقی را به فلسطین منتقل کرد و در سال ۱۹۵۳ ده‌ها یهودی دیگر از کشور‌های عربی را به فلسطین آورد و تیپ سری «مستعربین» را در سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) تأسیس کرد.

در ابتدا این واحد ده عضو داشت؛ آن‌ها آموزش‌های فشرده‌ای دیده بودند و وارد شهرک‌ها و روستا‌های فلسطینی شدند و اینگونه نبود که پس از انجام وظیفه خود به خانه‌هایشان بازگردند. آن‌ها در میان فلسطینیان ماندند و حتی خانواده نیز تشکیل دادند. شکل و ظاهرشان همانند فلسطینی‌ها بود و برخی از آن‌ها سال‌ها به دور از خانواده‌های یهودی خود در میان فلسطینیان گذراندند.

به نوشته هاآرتص، آن‌ها مفاهیم اسلام، قرائت قرآن و لهجه فلسطینی را به خوبی فرا گرفتند و همزمان فعالیت سران فلسطینی را گزارش می‌کردند. سطح مخفی‌کاری آن‌ها به حدی بود که همسران و فرزندانشان نیز از یهودی بودن آن‌ها اطلاعی نداشتند.

این نویسنده اسرائیلی به نقل از «شموئیل موریا» می‌نویسد: «ما از آن‌ها نخواسته بودیم که با زنان فلسطینی ازدواج کنند؛ اما اصول مخفی‌کاری ایجاب می‌کرد که تشکیل خانواده دهند.»

او افزود: «در سال ۱۹۹۵ که تیپ مستعربین از بین رفت و حقیقت برای همسران فلسطینی آن‌ها روشن شد؛ خانواده‌ها از هم پاشید. به برخی از زنان فلسطینی پیشنهاد دادیم که به اسرائیل بیایند و یهودی شوند و فرزندانشان را نیز یهودی کنند؛ اما نپذیرفتند. همزمان فرزندان آن‌ها نیز دچار حالات روانی دشواری شدند؛ چطور می‌شود که پدر خانواده در یک لحظه از "احمد" تبدیل بشود به "یوسی" یا "رونی"؟»

«نوعام روتم» نویسنده اسرائیلی در وبگاه «سیحا میکومیت» می‌نویسد: «آیا از مستعربین چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید چگونه تشکیل شدند؟ آن‌ها شصت سال پیش جاسوسان واقعی بودند که برای ۱۲ سال همچون فلسطینی‌ها در منطقه «الجلیل»، و «المثلث» و حتی در «النقب» سکونت یافتند. ازدواج کردند و صاحب فرزند شدند. در کارخانه‌های فلسطینی‌ها کار کردند و گویی یک فلسطینی واقعی هستند.»

تشکیل دوباره تیپ «مستعربین» با کارکرد متفاوت

روزنامه «یدیعوت احارانوت» در سال ۲۰۱۶ در گزارشی نوشت که یگان «مستعربین» در سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) بار دیگر تشکیل شده است، اما مأموریت آن‌ها با تیپ مستعربین گذشته تفاوت دارد. مأموریت فعلی آن‌ها نفوذ به میان تظاهرات کنندگان فلسطینی برای ساعات محدود و بازداشتشان است. در برخی مواقع نیز وظیفه ترور فعالان مقاومت به آن‌ها سپرده می‌شود.

روزنامه القدس العربی در این خصوص می‌نویسد که یگان‌های «مستعربین» در کرانه باختری با لباس‌های عربی وارد تظاهرات می‌شوند و دست به بازداشت لیدر‌های فلسطینی می‌زنند.

اعضای این یگان در اسفند ماه سال ۹۶ «شادی معالی» از اعضای «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» را در خیابان «المهد» واقع در مرکز شهر «بیت‌لحم» ربودند.

گزینش نیرو برای یگان مستعربین، یکی از سخت‌ترین گزینش‌ها در دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی است. در انتخاب افراد، جسم، شکل و قیافه، زبان، عادات و رفتار و ... بسیار حائز اهمیت است، زیرا افراد باید از هر نظر به فلسطینی‌ها نزدیک باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.