واکنش وزارت خارجه آمریکا به گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی

وزارت امور خارجه آمریکا افزایش غنی‌سازی ایران در راستای گام چهارم در کاهش تعهدات برجامی کشورمان را گامی بزرگ در مسیری اشتباه خوانده و مدعی شد این اقدام اخاذی است.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به گام چهارم در کاهش تعهدات برجامیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اعلام ایران برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خود گفت که اعلام ایران برای افزایش غنی‌سازی گامی بزرگ در مسیری اشتباه است.

وی همچنین مدعی شد که ایران از طریق غنی‌سازی اورانیوم، به اخاذی می‌پردازد.

این در حالی است که برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره به تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران پرداخته و گفت: «ایران از تصمیمات هسته‌ای خود برای ترساندن کشور‌های اروپایی استفاده می‌کند و ما به این کار باج‌گیری هسته‌ای می‌گوییم.» (بیشتر بخوانید)

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن به طور کامل از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران حمایت کرده و منتظر گزارش این نهاد بین‌المللی در خصوص تحولات درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌ماند.

وی گفت: «واشنگتن به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد تا این کشور از رفتار‌های بی ثبات کننده خود از جمله گام‌های حساس مربوط به برنامه هسته‌ایش را متوقف کند.»

واکنش اروپایی‌ها به گام چهارم برجامی ایران

برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با پایگاه پلاتز، مدعی شد بدون تحریم‌ها نمی‌توان ایران را پای میز مذاکره آورد.

وی در اظهاراتی واهی مدعی شد: «اطمینان داریم که راهبردی صحیح برای محروم کردن ایران از درآمد‌های مورد نیازش در پیش گرفته‌ایم.»

هوک در ادامه گفت: «لازم است ما این تحریم‌ها را ایجاد کنیم تا آن‌ها را برای بازگشتن به میز مذاکره مجاب کرده و تحت فشار قرار دهیم. این کار بدون در پیش گرفتن این سیاست غیرممکن است.»

هوک گفت: «ایالات متحده قصد ندارد تا زمان دستیابی به توافقی نهایی با ایران، تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد.»

وی تاکید کرد ترامپ عجله‌ای برای اتمام تحریم‌ها علیه ایران ندارد. ما فکر می‌کنیم فشار ما از مقاومت آن‌ها بیشتر است. (بیشتر بخوانید)

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن اشاره به کاهش تعهدات تهران در توافق هسته‌ای، از افتتاح یک زنجیره جدید از ۳۰ سانتریفوژ IR-۶ به دست ایران خبر داد. او گفت: «امروز شاهد افتتاح زنجیره‌ای از ۳۰ سانتریفوژ IR-۶ هستیم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: «این اقدام نشان دهنده ظرفیت و مصمم بودن ایران است.»

آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌ها را بازگرداند. در مقابل، ایران با کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد در ماه نوامبر اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد.

نتانیاهو: نمی‌گذاریم ایران سلاح هسته‌ای بسازد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
آخه بدبخت ها شما چیکار دارید ایران هر کاری که بکنه دلش میخواد به شما ها و غرب ربطی نداره
آخرین اخبار