عزادارای مردم لرستان در سوگ یازدهمین ستاره آسمان امامت

مردم مومن لرستان امروز در سوگ یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت عزادارای کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مردم ولایتمدار و مومن لرستان مراسم عزاداری پدر بزرگوار امام زمان (عج) را برگزار کرده و با حضور در مساجد و تکایا و شرکت در آیین‌های مختلف، به آن امام همام تسلیت می‌گویند.

مردم این استان با برنامه‌های سینه زنی در حسینیه، حوزه‌های علمیه و مساجد ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند و با امام زمان خود هم ناله شدند.

گفتنی است در این مراسم، سخنرانان مذهبی نیز ضمن بیان گوشه‌هایی از زندگانی پرنور امام حسن عسکری (ع) به ضرورت‌های مقوله انتظار و مهدویت پرداختند و مردم را به الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران توصیه کردند.

بنابر کتاب‌های معتبر دینی امام حسن عسکری (ع) در روز هشتم یا دهم ماه ربیع الثانی سال ۲۳۲ قمری (سال ۸۴۷ میلادی) به دنیا آمده که در تقویم‌های ما روز هشتم ربیع الثانی به عنوان تاریخ تولد ایشان ثبت شده است.

یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری (ع) زندگی کوتاه و بسیار سختی داشتند. ایشان تنها حدود ۲۹ سال عمر کردند و در اکثر مواقع تحت نظر بوده اند.

تاریخ شهادت امام حسن عسکری روز جمعه هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ قمری بوده که به دست معتمد عباسی مسموم شد و به شهادت رسید ودر کنار قبر پدر بزرگوارش در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ر

لرستان در سوگ یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.