تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود؛

اتمام طرح ۴ بانده کردن محور اهواز-ایذه

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور از اتمام طرح ۴ بانده کردن محور اهواز به ایذه تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای برنامه‌ریزی و مدیریت استان خوزستان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ایذه گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر قبلی خود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهواز -ایذه تخصیص داد.

او تکمیل این جاده را از اولویت‌های راه سازی خوزستان عنوان و اظهار کرد: برای تسریع و تداوم روند کار این طرح به زودی تزریق اعتبار خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۹ و قبل از پایان کار دولت این طرح مهم به اتمام برسد.

پورمحمدی با بیان اینکه انتقال آب به شهر‌های شمال شرق خوزستان در اولویت است، افزود: متأسفانه تحریم‌های ناجوانمردانه باعث رهاکردن برخی از طرح‌ها از سوی تامین کننده مالی شده که نمونه آن انتقال آب کارون سه به شهر‌های شمال شرق خوزستان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در طول شبانه‌روز فقط ۸ ساعت آب آشامیدنی دارند بنابراین نباید تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی این منطقه نادیده گرفته شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت: این مشکل باید تا سه ماه آینده با اضافه کردن چاه‌های جدید به صورت مقطعی حل شود و حداقل در شبانه روز ۱۶ ساعت آب در لوله‌ها جریان داشته باشد.

او ادامه داد: کیفیت و زمان آب دهی به مردم شهرستان نیز باید با این کار ارتقا یابد و تا زمان انجام طرح بزرگ انتقال آب کارون ۳ به شهر‌های شمال شرق خوزستان، تا حدودی از مشکلات مردم کاسته شود.

توسعه ورزش در ایذه با احداث ۱۰ چمن مصنوعی

حمید پورمحمدی با اشاره به ظرفیت‌های ایذه در بخش ورزش اظهار کرد: برای توسعه ورزش در شهرستان ایذه هزینه ساخت ۱۰ چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهر را تقبل می‌کنیم.

او بیان داشت: کار زیرسازی این چمن‌ها توسط شهرداری انجام می‌شود و تا پایان سال این چمن‌های مصنوعی تکمیل خواهند شد.

پورمحمدی در ادامه گفت: خانه کشتی ایذه پیشرفت خوبی داشته و بطور قطع برای اتمام این طرح اعتباری تخصیص می‌یابد تا یکی از قطب‌های کشتی فرنگی کشور صاحب یک سالن در خور شأن ورزشکاران باشد.

این مقام مسئول افزود: باتوجه به استعداد‌های ایذه در بخش ورزش‌های رزمی، سعی خواهیم کرد بودجه‌ای برای ساخت سالن رزمی شهرستان اختصاص دهیم.

نوسازی مدارس ایذه با اختصاص بودجه میلیاردی

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه افزود: انتشار عکس‌های مدارس مناطق محروم ایذه در کنار مسجدسلیمان و سیستان بلوچستان در شبکه‌های مجازی نماد کم کاری ما در حوزه آموزشی است.

پورمحمدی اظهار داشت: برای رفع مشکلات و توسعه مناطق عشایری و روستایی کمبود منابع نداریم بلکه با کمبود فکر و طرح مواجهیم که فرمانداران باید برای توسعه این مناطق با جمع کردن ایده‌ها و برنامه‌ریزی خود جهت توسعه این مناطق تلاش کنند.

او تصریح کرد: برای نوسازی مدارس ایذه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از مرکز و ۲۵۰ میلیارد ریال توسط استان اختصاص پیدا خواهد کرد و مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس نیز به همین میزان از خیرین جمع‌آوری کنند تا با یکهزار میلیارد ریال مقداری از مشکلات آموزش و پرورش ایذه رفع شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: راه و شهرسازی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.