محرومیت ۱۸ منطقه خوزستان از حق مناطق جنگی/کمبود ۱۶ هزار معلم

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸ منطقه در استان از حق مناطق جنگی محروم هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اقبال محمدیان نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۸ منطقه در استان از حق مناطق جنگی محروم شدند، گفت: مجمع نمایندگان استان خوزستان پیشنهاد اجرای ماده ۱۱۲ مناطق جنگی برای همه مناطق استان را به هیات رئیسه و ریاست جمهور تقدیم کرده است.

او با بیان اینکه رامهرمز در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از ۸ مورد بمباران شد، افزود: این شهرستان بیش از ۴۰ شهید بمباران موشکی را تقدیم انقلاب کرده، ولی متاسفانه رامهرمز و ۱۷ شهر دیگر درگیر جنگ در طرح ماده ۱۱۲ دیده نشدند.

محمدیان اظهار داشت: به فرموده امام خمینی (ره) استان خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است، بر همین اساس ما معتقدیم که حق محرومیت و مناطق جنگی باید به کل استان تعلق گیرد.

کمبود ۱۶ هزار معلم در خوزستان

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی، یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش را کمبود شدید نیروی انسانی در استان خوزستان عنوان و تصریح کرد: ۱۶ هزار نفر کمبود معلم، آموزش و پرورش را با چالش جدی روبرو کرده است. هم چنین ۵ هزار نفر متقاضی انتقال و خروج از استان هستند. این مورد را نیز با مقام عالی وزارت مطرح کردیم و بر این نکته تاکید شد که با جذب ۱۶ هزار نفر هیچ گونه بار مالی به دولت تحمیل نخواهد شد.

او ادامه داد: یکی از این دلایل این است که کمبود معلم می‌باید از طریق پرداخت اضافه کار جبران شود که بر اساس برآورد‌ها این عدد به ۳۹۰ هزار ساعت در هفته می‌رسد. استفاده از سایر معلمان برای پرکردن ساعات تنها به پایین آمدن کیفیت آموزشی و به تبع آن کاهش شاخص‌های آموزشی منجر می‌شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: پیشنهاد مجمع نمایندگان خوزستان جذب ۱۶ هزار نفر نیروی علاقه مند، تحصیل کرده و جوان به عنوان معلم در استان خوزستان است. البته متاسفانه در سنوات گذشته بیشترین سهمیه جذب متعلق به رامسر و رامهرمز است که باید این روند تغییر کند.

اقبال محمدیان بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش در قالب تجهیز مدارس به سیستم سرمایشی و گرمایشی و همچنین هوشمند سازی مدارس باید به عنوان اولویت مجموعه تعلیم و تربیت استان دنبال شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار