مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد؛

از ظرفیت آب پساب و چاه برای آبیاری فضای سبز شهر قم استفاده می شود

جوادیان گفت: از حداکثر ظرفیت موجود برای استفاده از پساب و آب چاه در آبیاری فضای سبز شهر قم استفاده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم  با اشاره به مشکلات پیش‌روی توسعه فضای سبز شهر قم،گفت: مشکل اول بحث آب است؛ سهم شهر قم در استفاده از آب‌های زیرزمینی نسبت به سایر کلان‌شهر‌ها بالا بوده و هست و شهرداری را به سمتی برده که از آب شرب شهری استفاده کند که کار غلطی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آبفا و آب منطقه‌ای داشتیم تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه مصرف آب شرب شهری را کاهش دادیم، ۲۰ سال قبل شهرداری در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای ۷۱۵ انشعاب آب خریداری کرده و پول آن را تهاتر کرده است؛ چراکه شهرداری قم ۳۳ درصد سهام شرکت آب و فاضلاب را در اختیار دارد که کاش آن زمان به جای انشعابات چاه در اختیار شهرداری می‌گذاشتند.

جوادیان گفت: عمده فضای سبز شهر قم با آب پساب و چاه آبیاری شده و قسمت بسیار کمی از آن از آب شرب آبیاری می‌شود و تلاش داریم این مقدار را به صفر برسانیم، البته هیچ کلان‌شهری نیست که ادعا کند از آب شرب استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: در عوض کاهش مصرف آب شرب شرکت آب منطقه‌ای مجوز حفر هفت حلقه چاه را به ما داد و تعدادی از چاه‌هایی که پروانه نداشت جزو آورده شهرداری به حساب آمد.

انتهای پیام/ح

استفاده حداکثری از ظرفیت آب پساب و چاه برای آبیاری فضای سبز شهر قم

برچسب ها: شهرداری قم ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار