امیر حاتمی:

به مردم یمن صرفاً کمک مستشاری می‌کنیم/ آماده کمک به خودروسازان هستیم

وزیر دفاع گفت: به خودروسازان گفته‌ایم هر جا که تحریم، شما را با مشکل مواجه کرد، آماده‌ایم که کمک کنیم تا تولید را حفظ کنید.

به مردم یمن صرفاً کمک مستشاری می‌کنیم/ آماده کمک به خودروسازان هستیمبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح دوشنبه در حاشیه مراسم سخنرانی در جمع دانشجویان دوره سی‌ام دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش در جمع خبرنگاران گفت: ناوشکن دماوند که در وضعیت دریایی خراب با حادثه مواجه شد، ان‌شاءالله به زودی به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

او اظهار کرد: الان یک دماوند جدید در دوره بسیار کوتاه‌تر و در کمتر از یک چهارم زمان طولانی‌ای که قبلاً صرف شده بود، ساخته شده است.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به اقداماتی که در حوزه مین زدایی در کشور انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در وزارت دفاع مجموعه‌ای فعالیت می‌کنند که به معنای واقعی کلمه گمنام هستند؛ این مجموعه کار جنگ و مبارزه با مین را انجام می‌دهند. کشور ما در سال‌های نه چندان دور آلوده‌ترین کشور به مین بود، اما با زحمت بسیار مفصلی که مجموعه همکاران ما در مرکز مین زدایی و با تقدیم شهید و جانباز و انجام کار شبانه روزی متحمل شدند امروز بخش اعظمی از سرزمین مقدس‌مان از لوث وجود مین‌های دشمن پاکسازی شده است.

امیر حاتمی گفت: فردا در این باره گزارش مفصلی به مردم ارائه خواهیم داد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا خودروسازان کشور درخواستی برای کمک از مجموعه وزارت دفاع مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: وزارت دفاع انواع خودرو‌های نظامی را برای نیرو‌های مسلح می‌سازد، اما خودروی شخصی نمی‌سازد؛ با توجه به تکنولوژی که در اختیار داشتیم، به عزیزان خودروساز گفتیم که هر کجا که خارجی‌ها به خاطر تحریم رفتند و فناوری را که تولید شما را با مشکل مواجه می‌کنند با خود بردند، وزارت دفاع آماده است کمک کند تا شما به آن تکنولوژی برسید و تولید خود را حفظ کنید.

وزیر دفاع افزود: در این زمینه ما سابقه همکاری خوبی را با هر دو خودروساز بزرگ کشور داریم و امروز بر اساس خبری که دارم تولید خودروسازان در وضعیت خوبی قرار دارد و به لطف خدا تحریم‌ها باعث شد که مقدار زیادی از قطعات و اقلام مهم داخلی شده‌اند و در این حوزه بخشی از این قطعات را صنایع دفاع تامین می‌کند.

حاتمی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران موشک‌های دوربرد و نقطه زن خود را در اختیار یمنی‌ها گذاشته است، اظهار کرد: به لطف خدا یمنی‌ها ملتی باهوش، مقاوم و توانمند هستند و آنچه که تا به امروز نشان داده‌اند نوآوری‌های خودشان بوده است. کمک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران به یمن می‌کند، در حد کمک‌های مستشاری است که به ملتی که تحت ظلم شدید قرار گرفته‌اند و ناجوانمردانه و ظالمانه مورد تهاجم قرار دارند است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سخنرانی امروزش در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: دانشجویان دافوس در واقع فرماندهان میانی امروز و فرماندهان عالی نه چندان دور ارتش هستند. بسیار علاقمند بودم که به دانشجویان و اساتید این دانشگاه بگویم که وزارت دفاع چه برنامه‌هایی دارد و چه اقداماتی را تا به امروز انجام داده و چه کار‌هایی را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع برنامه‌های مفصلی در همه حوزه‌های رزم داشته است، خاطرنشان کرد: در تک تک حوزه‌های رزم کار‌های ارزنده‌ای در مجموعه وزارت دفاع انجام شده است؛ در حوزه پدافند هوایی ما سامانه‌های باور ۳۷۳ و ۱۵ خرداد را تقدیم نیرو‌های مسلح کرده‌ایم و امروز یک بسته خیلی خوب پدافندی در اختیار فرماندهان قرار دارد تا از مرز و بوم این کشور دفاع کند.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه هوایی امروز کوثر و یاسین تولید شده و در خط تولید قرار گرفته‌اند و ان شاءالله به تعداد لازم تولید و در اختیار نیروی هوایی قرار خواهند گرفت. امروز ما در همه سطوح آموزشی هواپیما در اختیار داریم همچنین می‌توانیم همه تجهیزات در اختیار خود را اورهال (بازآماد) کنیم.

وی گفت: در حوزه نیروی زمینی امروز از موشک‌های ضد زره بسیار خوبی برخوردار هستیم. همچنین تانک‌های موجود را با سرعت ارتقاء می‌دهیم و به سطح روز دنیا می‌رسانیم؛ در این حوزه انواع سلاح‌های مورد نیاز را تولید می‌کنیم که انواع موشک‌ها اعم از موشک‌ها از جمله موشک‌های دوش پرتاب و موشک‌های مختلف زمینی از جمله سلاح‌هایی است که در اختیار نیروی زمینی قرار دارد.

وزیر دفاع با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در تامین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی اظهار کرد: در حوزه نیروی دریایی امروز زیردریایی در اندازه‌های مختلف اعم از کوچک و متوسط و در آینده زیردریایی‌های بزرگتر تولید می‌شود. همچنین شناور‌های مختلف اعم از ناوچه‌ها، ناوشکن‌ها و شناور‌های تندرو با تجهیز داخلی به انواع سلاح‌ها از موشک‌های کروز و ضد کروز و سلاح‌های ضد کروز گرفته تا انواع رادار‌ها و همچنین سامانه‌های پدافندی در اختیار نیروی دریایی است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار