مردم شهرستان فهرج در پی سفر رییس جمهور به استان کرمان مشکلات خود در خصوص نبود بیمارستان و وجود گرد و غبار و ایجاد مشکلات تنفسی را در این منطقه مطرح و خواستار توجه دولت به این مسئله شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مردم فهرج در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان در سال ۹۶ چشم انتظار سفر اعضای هیأت دولت بودند تا با اعزام یکی از وزیران یا معاونان خود مشکلات آن‌ها را بررسی کند و درحالی که قرار بود یکی از نمایندگان دولت به این شهرستان سفر کند، اما نماینده‌ای از دولت به شهرستان فهرج سفر نکرد و مردم این شهرستان از سفر نماینده دولت ناامید شدند.

مردم این شهرستان به سفر امروز رئیس‌جمهور و هیأت دولت چشم دوخته‌اند که آیا نماینده‌ای از دولت برای بررسی مشکلات مردم محروم این شهرستان به این منطقه سفر می‌کند؟

فهرج در جنوب شرق استان کرمان واقع شده است و یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته به‌شمار می‌رود.

شهرستان فهرج در معرض طوفان‌ها و گرد و غبار قرار دارد و مردم فهرج حداقل هفته‌ای دو یا سه روز دچار غبار هستند و امروز نیز همزمان با سفر رئیس‌جمهور بر اساس اعلام دستگاه پایش هوا غلظت ریزگرد‌ها در شهر فهرج به ۲۸ برابر حد مجاز رسید.

آقای رئیس‌جمهور ۷۰ درصد معابر شهر فهرج خاکی است و وجود طوفان و ریزگرد‌ها مشکلات این مردم این شهر را دوچندان می‌کند.

شغل اکثریت مردم این شهرستان کشاورزی و عمده محصول آن خرما است که همه ساله دچار عارضه خشکیدگی می‌شود و به گفته عباس سعیدی مدیرکل جهادکشاورزی شمال استان کرمان، ۷۰ درصد از محصول خرمای کشاورزان شرق استان امسال دچار عارضه خشکیدگی خرما شد و از بین رفت.

همچنین سالهاست که عملیات احداث تنها ایستگاه قطار فهرج به‌صورت نیمه‌تمام رها شده است و تکمیل و راه‌اندازی این ایستگاه می‌تواند نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی شهرستان‌های شرقی استان فهرج، ریگان و نرماشیر داشته باشد که عملیاتی شدن و تکمیل این پروژه نیاز به توجه خاص دولتمردان دارد.

شهرستان فهرج تنها شهرستانی در استان است که بیمارستان ندارد و اهالی این شهرستان برای دریافت خدمات بیمارستانی باید مسافت بیش از ۱۲۰ کیلومتری رفت و برگشت را طی کنند.

آقای رئیس‌جمهور شهرستان فهرج تنها یک مجتمع فرهنگی در حال ساخت دارد که به‌صورت نیمه‌تمام رها شده است.

بسیاری از روستا‌های این شهرستان هنوز از راه مناسب روستایی برخوردار نیستند، مردم محروم بخش نگین کویر فهرج در زمینه ارتباطات تلفن ثابت، آنتن‌دهی موبایل و اینترنت با مشکل روبه‌رو هستند.

آقای رئیس‌جمهور بسیاری از روستا‌های این شهرستان هنوز به‌صورت شیفت‌بندی آبرسانی می‌شوند و افزون بر ۵ روستا فاقد شعبه آب آشامیدنی سالم هستند.

هنوز تعدادی از روستا‌های این شهرستان از فضای آموزشی مناسب برخوردار نیستند و دانش‌آموزان برای تحصیل با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

آقای رئیس‌جمهور شن‌های روان در بخش مرکزی و نگین کویر درحال پیش روی به سوی منازل و مزارع کشاورزی هستند، بسیاری از نخل‌ها زیر شن‌های روان مدفون است.

آقای رئیس‌جمهور بهتر نبود که ابتدای سفرستان را از مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم استان کرمان آغاز می‌کردید.

لازم بود برای محرومیت‌زدایی و بررسی مشکلات این منطقه محروم یک مسئول اجرایی می‌فرستادید تا دردی از مشکلات مردم این منطقه را درمان کند.

امروز در حالی مردم فهرج از حضور یک نماینده عالی دولت محروم هستند که رئیس سازمان محیط زیست کشور در شهرستان بم به مسائل و مشکلات شهرستان‌های شرقی می‌پردازد.

انتهای پیام/ی

مردم خواستار توجه بیشتر دولت به مناطق محروم هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار