رییس جمهور:

در تولید فولاد ‌فرانسه و ایتالیا را پشت سر گذاشتیم/ سر هر میزی که منافع ملی در کار باشد، می‌نشینیم

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: رتبه سیزده دنیا در تولید فولاد بودیم و امروز فرانسه و ایتالیا را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز عصر در آیین افتتاح فاز اول پروژه آهن اسفنجی بافت اظهار داشت: این پروژه به عنوان کامل‌ترین واحد تولید آهن اسفنجی با فناوری ایرانی بهینه‌سازی فرآیند تولید فولاد تحت عنوان «پِرِد» است.

او با بیان اینکه  راه توسعه و پیشرفت کشور را ادامه می‌دهیم، گفت: شعار ما را به جایی نمی‌رساند و اساس کار عمل ما است، هر افتتاح یک ضربه به بدخواهان نظام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در رتبه سیزده دنیا در تولید فولاد بودیم و امروز فرانسه و ایتالیا را پشت سر گذاشته و به رتبه دهم دنیا در تولید فولاد رسیدیم، افزود: در شرایطی این کار‌ها انجام می‌شود که ما تحریم هستیم.

او با اشاره به اینکه ملت ایران تحریم‌ناپذیر بوده و اگر از جایی ما را تحریم کنند از جایی دیگر مسیر خود را ادامه می‌دهیم ، خاطرنشان کرد: اشتغال برای ما بسیار اهمیت دارد و امنیت خانواده در سایه اشتغال نسل جوان عزیز ما است.

روحانی با بیان اینکه جوان‌ها معمولا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و باید اشتغال در خور آن‌ها را ایجاد کنیم، گفت: ممکن است در جا‌هایی اشتغال وجود داشته باشد و ممکن است از کارگر غیرایرانی نیز استفاده کنیم، اما باید اشتغال در شان جوان تحصیل‌کرده کشور ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه دیروز در استان یزد کارخانه‌ای افتتاح شد که توربین‌های با عظمت می‌سازد و ما امروز به کمک جوانان تحصیل‌کرده روی پای خود ایستادیم بیان کرد: دیشب در استان یزد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه فقط در بخش صنعت افتتاح شد که باعث افتخار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این بهره بهره برداری ها مایه دلگرمی بوده و آینده کشور بسیار روشن است، افزود: ایستادگی، مقاومت، صبر و تلاش خوب است، اما در کنار آن تعامل با دنیا نیاز است و ما اهل قهر با دنیا نیستیم.

او با اشاره به اینکه ما فولاد تولید می‌کنیم هم خودمان مصرف می‌کنیم و هم صادرات داریم، تصریح کرد: مگر می‌شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، اما منزوی باشد؟

روحانی با بیان اینکه منزوی شدن خواسته دشمن است و ما سر هر میزی که منافع ملی در کار باشد، می‌نشینیم و با افتخار هم خواهیم نشست گفت: واقعیت را باید فهمید و در سایه برجام بخش‌های مهم کارخانجاتی که امروز افتتاح می‌شود، وارد شده است.

او با تاکید بر اینکه با برجام راه باید باز شد و قدرت دیپلماسی برای ما افتخار است، افزود: مجادله‌ای که به بهترین شکل باشد توصیه اسلام است و ما قدرت حکمت داریم، هم مقاومت کردیم و هم از توانمندی دنیا استفاده می‌کنیم.

رئیس جمهور محفوظ ماندن حقوق ملت و عزت ملی را خط قرمز کشور عنوان کرد و گفت: راه واقعی همین است و در آخر کسی که پیمان می‌شکند ضرر خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه امروز در رفسنجان پارک علم و فنآوری به مردم هدیه دادیم اظهار داشت: در صورتی که قبلا به شهرستان‌ها می‌رفتیم مردم دنبال آب و برق بودند.

انتهای پیام/ی

افتتاح کارخانه فولاد بافت با حضور رییس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار