همایش پیاده روی خانوادگی پیشگیری از دیابت دردلیجان

به مناسبت هفته ملی دیابت همایش پیاده روی خانوادگی دردلیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت هفته دیابت و در آستانه روز جهانی دیابت وهمایش پیاده روی خانوادگی به همت انجمن دیابت دلیجان بر گزار شد.

همایش پیاده روی خانوادگی پیشگیری از دیابت دردلیجان

در این همایش پیاده روی عمومی خانواده‌ها با هدف مراقبت از دیابت از میدان بسیج تا میدان دانشگاه را پیاده طی کردند.

در پاسخ به افزایش نگرانی درباره تشدید تهدید سلامتی توسط بیماری دیابت با تصویب سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ میلادی سالروز تولد "سر فردریک بانتینگ" کاشف انسولین روز ۱۴ نوامبر برابر با ۲۳ آبان ماه روز جهانی دیابت و به همین مناسبت از ۱۸ تا ۲۴ آبـان ماه ۹۸ هفتـه ملی دیـابت با شعار " از خانواده خود محافظت کنید" نامگذاری شده است.

این روز و این هفته به منظور ارتقاء دانش عموم مردم به خصوص بیماران دیابتی و افراد در معرض خطر در خصوص بیماری دیابت و راه‌های پیشگیری از بروز بیماری و چگونگی جلوگیری از عوارض آن نام گذاری شده است.

فدراسیون بین المللی دیابت اعلام کرده است که شعار روز جهانی دیابت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ م. ” خانواده و دیابت” با هدف افزایش آگاهی از تأثیر دیابت بر روی خانواده و شبکه حمایتی از افراد مبتلا به دیابت و نیز ترویج نقش خانواده در مدیریت، مراقبت، پیشگیری و آموزش در زمینه دیابت در سه سطح تمرکز؛ تشخیص دیابت، پیشگیری از دیابت و مدیریت دیابت است.

تمامی خانواده‌ها بالقوه تحت تأثیر دیابت قرار می‌گیرند بنابراین آگاهی از علائم، نشانه‌ها و عوامل خطر دیابت برای کمک به تشخیص زودهنگام برای پیشگیری از عوارض دیابت و دستیابی به پیامد‌های سلامتی حیاتی هستند.

انتهای پیام / ج

به مناسبت هفته ملی دیابت همایش پیاده روی خانوادگی دردلیجان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.