استاندار خراسان رضوی:

هزار میلیارد تومان در مرحله اول برای پدیده خط اعتباری برقرار می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق توافق با وزیر اقتصاد در مرحله اول ۶۰۰ تا هزار میلیارد تومان برای پدیده خط اعتباری برقرار می‌شود.

هزار میلیارد تومان در مرحله اول برای پدیده خط اعتباری برقرار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست خبری ستاد تدبیر که با موضوع پدیده در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: پدیده یک شرکتی بوده که در زمینه‌های گردشگری، ساختمانی و خدماتی فعالیت داشته و بر اساس اقداماتی که انجام داده مشکلاتی پدید آورده که دستگاه قضایی در مقطعی به آن ورود پیدا کرده است.

او تصریح کرد: با پیش بینی‌هایی که در زمان استاندار سابق صورت گرفته بود، با همکاری دستگاه قضا، ستاد تدبیر برای تعیین تکلیف وضعیت و اداره شرکت پدیده تشکیل می‌شود و در آن دوران با همت وزارت کشور، همکاری همه دستگاه‌های مسئول در استان اقدامات بسیار خوبی برای حفظ منافع سهام داران شکل می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان کنسرسیوم بانکی پرداخت شد تا پروژه‌های پدیده متوقف نشود، گفت: ضمن حل مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی پیرامون سهام داران، در سطح ملی مجوز‌های لازم قانونی برای تعدادی از پروژه‌های پدیده از جمله هتل ۳۲ طبقه و اماکن مسکونی مجددا صادر شد.

رزم‌حسینی افزود: در این مدت اتاق مبادلات سهام OTC (over-the-counter) راه اندازی و حسابرسی مجموعه شرکت‌های پدیده انجام شد.

او با بیان اینکه بعد از قبول مسئولیت در خراسان رضوی توسط اینجانب اولین موضوعی که در دستور کار مدیریت استان قرار گرفت شرکت پدیده بود، تصریح کرد: اولین جمع بندی ما در ستاد تدبیر این بود که از دستگاه قضایی خواستیم وضعیت سهام و حکم دادگاه این شرکت تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مکاتبات سازنده‌ای در سطح ملی انجام شده است، گفت: به عنوان رویکرد ستاد تدبیر، افرادی که سهام این شرکت را به منظور آبادانی پروژه هایش خریده‌اند باید حفظ کنیم؛ این سهام داران ریسک کرده اند و جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم، نگاه ستاد تدبیر و دولت این بود که حقوق سهام داران را مد نظر داشته باشیم.

رزم‌حسینی ادامه داد : قبل از حکم دادگاه بیش از ۱۵ جلسه در قالب ستاد تدبیر برگزار شد، مدیران وقت این مجموعه اداره شرکت را به خوبی دنبال و سعی کرده اند پروژه‌ها متوقف نشود، همچنین دولت هم برای حفظ حقوق سهام داران تلاش‌های خوبی کرد.

او با تاکید بر اینکه هم اکنون شرکت پدیده به مرحله‌ای رسیده که آماده برگزاری مجمع عمومی است، تصریح کرد: این کار بزرگی است، جا دارد از سرپرست شرکت پدیده، مردم و سهامداران تشکر کنم، تاکنون با تعدادی از سهامداران ملاقات کرده ام و از تحمل و صبر آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: بعد از انتخاب عنوان سرپرست شرکت پدیده، خواسته‌های ایشان از دولت مطرح شد و من تقاضایی از آقای رئیس جمهور داشتم که بلافاصله جلسه شورای امنیت کشور برگزار شد و خوشبختانه خواسته‌های سرپرست شرکت پدیده تصویب و منتهی به جلسه امروز و اطلاع رسانی پیرامون اقدامات لازم شد، این پیشنهادات برای تایید نهایی در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح خواهد شد.

رزم‌حسینی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه استان بابت پیگیری اقدامات شرکت پدیده، افزود: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به صورت تمام قد از پدیده حمایت خواهد کرد، وظیفه خود می‌دانیم برای ارتقای شاخص‌های این شرکت تلاش کنیم.
 
او تصریح کرد: از روز اول شروع کار گفته ایم برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم، امروز تمام ارکان خراسان رضوی برای استقبال از سرمایه گذاران همدل و همراه هستند و تنها استانی در کشور هستیم که در آن ریاست دادگستری استان و شهرستان ها، سرمایه گذاران و ائمه جمعه استان پای موافقت نامه‌های سرمایه گذاری امضا کرده اند.

استاندار خراسان رضوی با تقدیر از ائمه جمعه استان برای حمایت از مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، گفت: رقم موافت نامه‌های سرمایه گذاری در چهارچوب قرارداد‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان هم اکنون به ۱۲۸ هزار میلیارد تومان رسیده که معادل یک چهارم بودجه کل کشور است، از طرفی در قالب این طرح تضمین سرمایه گذاری از سوی دستگاه قضایی صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه امنیت ملی و ثبات سیاسی کشور به قدرت اقتصادی گره خورده است، تصریح کرد: ریاست جمهوری و روسای قوا به این مهم تاکید دارند همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که کارآفرینان رزمنده اقتصادی هستند.

رزم حسینی افزود: رسانه‌ها در این مدت هیچ حاشیه‌ای برای استان به وجود نیاورده اند، این استان در حوزه‌های مختلف فعال است و کم حاشیه‌ترین مسائل را دارد و فضایش اقتصادی و فرهنگی است، در حوزه سیاسی همه گروه‌های سیاسی مجوز دار فعال هستند و آزادی عمل در این استان وجود دارد و هر شخصیتی و حزبی که مجوز قانونی دارد می‌تواند فعالیت سیاسی داشته باشد و ما برای انتخابات پرشکوه در استان آماده می‌شویم.

او در خصوص حمایت‌های دولت برای احیای شرکت پدیده ، تصریح کرد: طبق توافق با وزیر اقتصاد در مرحله اول ۶۰۰ تا هزار میلیارد تومان برای پدیده خط اعتباری برقرار خواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

بررسی موضوع پدیده در نشست خبری ستاد تدبیر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.