رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

تختصیص ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۵۱ پرونده در قم

سیجانی گفت:از شهریور ماه سال جاری، ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۵۱ پرونده در قم اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل رونق تولید گفت: تسهیلات رونق تولید در قم از شهریورماه آغاز شد و کمیته‌های بررسی سه‌گانه در صنعت، کشاورزی و گردشگری در جذب و معرفی سرمایه‌گذاران فعالیت‌هایی را آغاز کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: پس از اقدامات کارشناسی، پرونده‌های متقاضی به بانک‌ها ابلاغ و در مهر و آبان، بخش‌هایی از تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

او بیان کرد:کمیته‌های بررسی کار‌های کارشناسی را در ارزیابی تسهیلات بر عهده گرفتند و از ابتدای فرآیند بررسی‌ها از شهریورماه در صنعت ۴۰ پرونده به مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان به بانک‌های مختلف معرفی شد.

سیجانی بیان کرد: ۱۲ مورد پرونده به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان در بخش صنعت و رونق تولید، موفق به دریافت تسهیلات شد که در این میان ۱۱ پرونده سرمایه در گردش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: در بخش جهاد کشاورزی ۱۳۲ پرونده به ارزش ۴۶ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شد که درنهایت ۹ پرونده به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش سرمایه در گردش موفق به دریافت وام شد.

او بیان کرد:در بخش گردشگری ۵ پرونده به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شد، اما هنوز پرداختی در این بخش ثبت‌نشده است البته در سه ماه نخست سال جاری در حوزه گردشگری پرداخت قابل‌توجهی در حوزه گردشگری داشتیم که در بخش رونق تولید به ثبت نرسیده است.

سیجانی در مورد پرداخت وام در قالب تبصره ۱۸ به‌عنوان تسهیلاتی ارزان ویژه تولید و اشتغال توضیح داد:در رابطه با تسهیلات تبصره ماده ۱۸ در بخش صنعت ۳۹ پرونده به بانک‌های عامل معرفی و درنهایت ۹ متقاضی توانستند مبلغ ۹ میلیارد تومان دریافت کنند.

او اظهار کرد:در بخش کشاورزی ۱۷۳ پرونده در قالب تبصره ۱۸ به بانک معرفی شد که ۱۶ متقاضی موفق به دریافت ۷ میلیارد تومان شدند و برای ۵۱ نفر در حوزه کشاورزی، اشتغال‌زایی انجام گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد:در بخش تسهیلات مستقیم نیز ۲۶ پرونده به مبلغ ۸۵ میلیارد تومان ثبت‌شده است که به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود، همچنین کمیته بررسی اعلام کرده است ۲۵ واحد صنعتی به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان در بخش صنعت و ۲۷ پرونده در کشاورزی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آماده معرفی به بانک‌های عامل است.

او بیان کرد:در مقایسه به کشور در رونق تولید رتبه ششم و در پرداخت وام به صنعت دارای رتبه دهم و در کشاورزی دارای رتبه چهارم هستیم.

سیجانی گفت:اگر محدودیت سرمایه ثابت از طرف بانک‌های عامل برداشته شود، بخش زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه می‌رسد، بسیاری از واحد‌های راکد نیز چنین مشکلاتی دارند.

او در رابطه با هدف‌گذاری‌های انجام‌شده اظهار داشت:توسعه واحد‌های نیمه‌تمام در حفظ واحد‌های موجود بالای ۶۰ درصد و شناسایی چند پروژه دراین‌باره از هدف‌گذاری‌های انجام‌شده است.

انتهای پیام/الف

۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۵۱ پرونده در قم اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.