نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها نظر قاطعی درباره حذف ترامپ از قدرت دارند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثریت مردم آمریکا قاطعانه خواستار استیضاح رئیس‌جمهور کشورشان هستند.

نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها نظر قاطعی درباره حذف ترامپ از قدرت دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها تصمیم خود را در خصوص استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور گرفته اند.

نتایج نظرسنجی جدید پولیتیکو/ مورنینگ کنسالت، که اوایل روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد ۶۲ درصد از شرکت کنندگان نظر قاطعی در خصوص استیضاح رئیس جمهور دارند و احتمالی برای تغییر نظر آن‌ها درباره استیضاح او وجود ندارد. ۱۹ درصد نیز اعلام کردند شانس اندکی برای تغییر نظر در خصوص استیضاح ترامپ وجود دارد. تنها ۲ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به احتمال زیاد نظر خود را در این باره تغییر می‌دهند.

درصد افرادی که در این نظرسنجی از حذف ترامپ از قدرت حمایت می‌کنند، منعکس کننده حمایت آن‌ها از تحقیقات دموکرات‌ها درباره استیضاح رئیس جمهور آمریکاست. ۴۹ درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی از تحقیقات استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند و ۴۸ درصد نیز از مجلس سنا برای برکناری ترامپ از ریاست جمهوری حمایت کردند.

تنها ۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به احتمال زیاد سنا رئیس جمهور را از قدرت برکنار می‌کند و ۱۴ درصد نیز گفتند که برکناری ترامپ از سوی مجلس سنا را تا حدودی محتمل می‌دانند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند به احتمال زیاد جلسات علنی مربوط به تحقیقات دموکرات‌ها را خواهند دید.

نخستین جلسه علنی در روند تحقیق استیضاح ترامپ روز چهارشنبه آغاز می‌شود. تمرکز این تحقیقات بر این موضوع است که آیا دونالد ترامپ، اوکراین را برای تحقیق درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و رقیب انتخاباتی دموکراتش و هانتر بایدن، پسر وی تحت فشار گذاشته بود یا خیر.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

مرحله نخست جلسات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت در‌های بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار