پایان اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه قم با تجلیل پنج استاد محقق برجسته حوزه پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه قم با موضوع محوری حوزه و گام دوم انقلاب امروز با تجلیل از پنج نفر از اساتید و محققان حوزه که سابقه‌ای طولانی در تدریس و تالیف و تحقیق داشته اند پایان یافت.

در این اجلاسیه که از صبح امروز در مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، چهارکمیسیون در موضوعات نقش اساتید در عدالت محوری و مبارزه با فساد، نقش اساتید در توسعه‌ای علوم و ارتقاء پژوهش، نقش اساتید در سبک زندگی اسلامی و نقش اساتید در اخلاق و معنویت تشکیل شد که چهار نفر از اساتید جمع بندی این کمیسیون‌ها را ارئه دادند.

حجت الاسلام ملک دبیر این اجلاسیه با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که یک جریانی در حوزه در راستای گام دوم انقلاب شکل و این بیانیه بیشتر موردتوجه قرار بگیرد گفت:انتظار می‌رود حوزویان نیز نقش و تکلیف خودشان را دراین‌باره بهتر از قبل بدانند و در مسیر تحقق آن گام بردارند.

آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در این اجلاسیه با تبیین راه‌های استمرار انقلاب اسلامی، کوتاه کردن دست غارتگران از کشور، ایجاد فضای اندیشه و خرد در بخش‌های مختلف و پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف بویژه در عرصه علمی را از دستاورد‌های انقلاب برشمرد و گفت: این انقلاب شکوهمند بهترین الگو برای کشور‌های استقلال طلب جهان است.

این مرجع تقلید راه برون رفت از بسیاری از مشکلات را عمل به دستورات قرآن کریم توصیف کرد وگفت: قرآن کریم راه سعادت را نشان میدهد و باید طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه حقایق این کتاب نورانی و ارزشمند را در جامعه نشر دهند و در راه تبلیغ دین و مبانی قرآن از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این اجلاسیه، اعتلا و بالندگی بیش از پیش حوزه را نیازمند تلاش مستمر طلاب، اجرای برنامه‌های متنوع موثر و مفید توسعه محور، حمایت راهنمایی و نقد اساتید حوزه و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب بویژه تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.

او افزود: انتظار از طلاب و حوزویان این است که با الگو گرفتن از فضلایی که در راه تبلیغ دین سختی‌ها را به جان خریدند، راه آن بزرگان را با افتخار ادامه دهند و سختی‌ها را مانعی برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی ندانند.

مدیر حوزه‌های علمیه، سطوح عالی و خارج را قلب حوزه توصیف کرد و گفت: فعالین این سطوح باید تحقیقات خود را در قلمرو دین گسترش داده و به مقوله اخلاق و تربیت و رشد علمی اخلاقی و پژوهشی بیش از پیش توجه کنند.

او تصریح کرد: امروز حوزه ما باید حوزه‌ای باشد که هویت خود را حفظ و به اصالت خود افتخار کند و در مبارزه با فساد و تبعیض پیشگام باشد.

آیت الله اعرافی افزود: حوزه انقلابی حوزه‌ای علم بنیان و اهل نقد عالمانه است که حس با مردم بودن را در خود تقویت میکند و در هر زمانی پاسخگوی نیازهاست و در برابر خطا و انحراف سخن عالمانه و درست و بدور از وابستگی به جناح از آن شنیده می‌شود.

او در آخر به مباحث مطرح شده در این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: مباحث دقیق و عالمانه‌ای که در این اجلاسیه مطرح شد باید مورد توجه معاونت‌ها قرار گیرد.

در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ استاد طرح عالی و خارج در حوزه علمیه قم مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش

اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار