در دیدار با هیئت اروپایی؛

نخست وزیر عراق بر حق تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد

عادل عبدالمهدی در دیدار با هیئت اروپایی در بغداد تأکید کرد دولت او به حق مردم برای تظاهرات مسالمت آمیز در عراق احترام می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار با هیئت اروپایی در بغداد تأکید کرد دولت او به حق مردم برای تظاهرات مسالمت آمیز در عراق احترام می‌گذارد و برای حمایت از تظاهرکنندگان تلاش می‌کند.

عبدالمهدی افزود: دستورات جدی برای خودداری از توسل به خشونت بیش از اندازه علیه معترضان صادر کرده ام.

او همچنین در این دیدار متعهد شد تحقیقاتی درباره حوادث قتل در تظاهرات اعتراضی صورت گیرد و این پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع دهد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد، دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد عادل عبدالمهدی در نشست مشترک با فرماندهان سازمان‌های امنیتی این کشور درباره تلاش‌های مقابله با گروه‌های تروریستی که به دنبال سوء استفاده از شرایط فعلی در عراق هستند، گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست همچنین اوضاع امنیتی عراق ارزیابی و تدابیر نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات در بغداد و دیگر استان ها پیگیری شد. در این نشست امنیتی، همچنین بر حمایت از شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز تأکید شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار