روایت یک مالباخته از کلاهبرداری ۶۰۰ میلون تومانی

معصومه یکی از زنانی است که با راه اندازی قرعه کشی و سپس کلاهبرداری یکی از اعضای آن دوسالی است که پایش به کلانتری و دادگاه باز شده است. او ، از چگونگی کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون تومانی گفت که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری قرعه کشی‌های ماهانه سال هاست جزء کار‌هایی است که توسط زنان خانه دار و معتمدان محل انجام می‌شود.

دریافت وام هایی بدون سود و ضامن

در این قرعه کشی ها، افرادی که معمولا همسایه یا فامیل هستند دور هم جمع می‌شوند و با پرداخت ماهیانه مبلغی، بدون سود یا ضامن وام دریافت می‌کنند. مبلغ این وام‌ها حتی به ۵۰ میلیون تومان یا بیشتر هم می‌رسد.

در بیشتر موارد، افرادی که به عنوان معتمد محل شناخته می‌شوند و این قرعه کشی‌ها به وسیله آن‌ها صورت می‌گیرد، مورد اعتماد همه هستند، اما باید دقت کرد که هر کسی را نباید در این جمع‌ها راه داد یا با زود اعتماد کردن نباید راه را برای سواستفاده سایرین باز گذاشت.

روایت یک مالباخته از کلاهبرداری ۶۰۰ میلون تومانی

معصومه یکی از زنانی است که با راه اندازی قرعه کشی و سپس کلاهبرداری یکی از اعضای آن دوسالی است که پایش به کلانتری و دادگاه باز شده است. او ، از چگونگی کلاهبرداری ۶۰۰ میلیون تومانی گفت که در ادامه می‌خوانید:

من معصومه هستم و همسرم رحمان لوله کش است. سال‌ها در محله عبدل آباد زندگی می‌کنیم و من قرعه کشی خانگی داشتم. دو سال پیش یک عضو جدید به جمع ما اضافه شد. وضعیت مالی این خانم خیلی خوب به نظر می‌رسید. او راننده شخصی داشت، لباس هایش همیشه نو بودند و جواهرات زیادی بر گردن می‌انداخت.

او به نیازمندان محل کمک بلاعوض می‌کرد. به تازه عروس‌ها در تهیه جهزیه کمک می‌کرد یا برای یتمان محل هدیه می‌خرید.

زن پولدار همسایگان را فریب داد

چندماه از این ماجرا گذشت و او توانست به خوبی اعتماد ما را جلب کند. پس از مدتی پیشنهاد داد تا با او شریک شویم و در سودی که از خرید و فروش خودرو‌ها به دست می‌آورد، سهیم شویم.

او می‌گفت پسرانش در کار خرید و فروش خودرو‌ها هستند و اگر ما شریک آن‌ها شویم می‌توانیم ۴۰ درصد از سود را برای خود برداریم.

این پیشنهاد بسیار خوشحال شدم. وقتی به همسرم گفتم او هم استقبال کرد و خیال می‌کردیم می‌توانیم پس از سال‌ها برای خودمان هم یک خودروی نو بخریم.

من این مسئله را با سایر همسایگانم هم در میان گذاشتم. آن‌ها هم به سرمایه گذاری تشویق شدند و به جای قرعه کشی سنتی خودمان، پولمان را در این طرح جدید سرمایه گذاری کردیم.

من و ۲۰ نفر از خانم‌های همسایه، نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان پول جمع کردیم و به این زن دادیم تا شریک او شویم.

این پول به سختی جمع شده بود. بعضی‌ها عروسی دخترشان را عقب انداختند، بعضی خانم‌ها طلاهایشان را فروختند و حتی یک نفر که به تازگی شوهرش را در تصادف از دست داده بود، دیه همسرش را به این زن داد و بالاخره این پول را تهیه کردیم.

چندماه گذشت و همه چیز خوب بود. حتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون از پول اولیه نیز بازگشت، اما یک دفعه بعد از چند روز، این زن گم و گور شد و دیگر نتوانستیم پول هایمان را پس بگیریم.

متاسفانه مدارک ما ناقص است و به تازگی متوجه شدیم این زن از ما شکایت کرده و تهمت رباخواری زده است. وکیل گرفتیم و ثابت کردیم او به ما بدهکار است، اما این کلاهبرداری، ضربه مالی بسیار بدی به زندگی ما وارد کرده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار