مقام سابق آمریکا: شکست مذاکرات واشنگتن و پکن نتیجه‌ای بدتر از جنگ‌های جهانی دارد

هنری کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا، هشدار داد اگر مذاکرات تجاری چین و آمریکا با شکست مواجه شود، ممکن است نتیجه‌ای «بدتر از جنگ‌های جهانی» رقم بخورد.

هشدار کیسینجر نسبت به عواقب جنگ تجاری بین آمریکا و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هنری کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا، هشدار داد که اگر چین و آمریکا در یافتن راهی برای حل منازعات تجاری خود با شکست مواجه شوند، ممکن است نتیجه‌ای «بدتر از جنگ‌های جهانی» رقم بخورد.

این دیپلمات ۹۶ ساله، روز پنجشنبه در رویدادی که به میزبانی کمیته ملی روابط آمریکا-چین در نیویورک برگزار شد، گفت: «ما اکنون در دوره متفاوتی هستیم. من اطمینان دارم که سران هر دو طرف، این موضوع را درک خواهند کرد که آینده جهان به تلاش‌های دو طرف برای یافتن راه حل‌ها و مدیریت دشواری‌های اجتناب ناپذیر بستگی دارد.»

کیسینجر اذعان کرد که «شکی وجود ندارد که بسیاری از جنبه‌های تحول چین، ایالات متحده را به چالش کشیده» و تأکید کرد که این بن‌بست با توجه به تجربه تاریخی، نسبتاً قابل پیش‌بینی بوده است.

کیسینجر گفت هرگز زمانی نبوده که دو کشور بزرگ در بخش‌های مختلف جهان در موقعیت‌های مشابهی قرار داشته باشند. با این حال، هشدار داد که یک منازعه دائمی می‌تواند به «نتیجه فاجعه‌باری» منجر شود.

این سخنان در حالی ایراد می‌شود که آمریکا و چین، دور جدیدی از گفت‌وگو‌ها در مورد مناقشات تجاری‌شان را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار