دزد سابقه‌دار كه در زندان نقشه سرقت‌های مسلحانه‌اش را طراحی كرده بود، بعد از آزادی با تهدید به مرگ مسافران زن با كلت، طلا و پول‌هایشان را سرقت می‌كرد.

ادعای عجیب دزد سریالی طلای زنانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک دزد سابقه دار در جریان سرقت‌هایش به دروغ وانمود می‌كرد برای هزینه درمان مادر سرطانی‌اش این سرقت‌ها را انجام می‌دهد و تا چند هفته دیگر اموالی را كه دزدیده با پیك به نشانی خانه‌هایشان ارسال می‌كند.

اوایل شهریور امسال زن جوانی كه كارمند یك كلینیك زیبایی در شهرك غرب تهران بود با حضور در دادسرای ناحیه 34 تهران از مردی مسلح به اتهام سرقت طلاهایش شكایت كرد.

با دستور بازپرس پرونده تحقیقات در دستور كار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و شاكی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: شب قبل از محل كارم در یك كلینیك زیبایی در شهرك غرب خارج شدم و در خیابان منتظر تاكسی بودم تا به خانه‌ام در محله دیگری بروم.

بعد از ده دقیقه یك خودروی پژو مقابلم توقف كرد و با گفتن مقصدم به راننده، سوار شدم و او ادامه مسیر داد؛ اما در میانه راه سلاحی نشانم داد و مرا به مرگ تهدید كرد. خواستم فرار كنم، ولی درها را قفل كرده بود. بعد یك سیم‌چین به من داد و مجبورم كرد طلاهایم را قیچی كنم و به او بدهم.

وی افزود: از ترس جانم، دو انگشتر و هفت النگوی طلایم را با سیم‌چین بریدم و به او دادم. بعد سارق مسلح فریاد زد حلالم كن، مادرم بیمار سرطانی است و طلاهایت را می‌دزدم تا هزینه درمانش را تامین كنم، نشانی و تلفن خانه‌ات را بده تا چند هفته دیگر كه وام گرفتم پول طلاهایت را با پیك بفرستم. بعد مرا در محله‌ای خلوت از خودرو پیاده كرد و رفت و چند روز بعد در تماس با خانه‌ام تهدیدم كرد اگر شكایت كنم‌ بلایی سر خانواده‌ام می‌آورد. اما موضوع را به خانواده‌ام گفتم و از سارق شكایت كردم.

بعد از این شكایت بود كه زنان دیگری كه در دام همان سارق فراری در محله‌های شمال و شمال غرب تهران گرفتار شده بودند، با حضور در پلیس آگاهی از وی شكایت كردند. همزمان با جمع‌بندی این اطلاعات، ماموران بخشی از شماره پلاك سارق را به دست آوردند و صد خودروی پژو مشابه را بررسی كردند تا رد سارق را در یكی از محله‌های كرج به دست آوردند. روزهای پایانی هفته گذشته او در كرج شناسایی و بازداشت شد‌. در بازرسی از خانه‌اش بخشی از طلاهای دزدی، سیم‌چین، چاقو و سلاح كلت كشف شد.

مهرداد ۳۵ ساله که سابقه سرقت و کیف قاپی دارد در جریان تحقیقات پلیسی گفت: چند سال در زندان بودم، اوایل تابستان امسال آخرین روز‌های محکومیتم را سپری می‌کردم که به فکر سرقت از خانم‌ها افتادم و نقشه دزدی‌هایم را در زندان طراحی کردم و بعداز آزادی‌ام سراغ هم‌سلولی سابقم رفتم که از زندان آزاد شده بود و با پرداخت دو میلیون تومان به او کلت را خریدم. من با سوار شدن به خودروی پژویم که پلاک آن را دستکاری کرده بودم، در محله‌های شمال تهران و شمال غرب تهران و شهرک غرب تردد و مسافران خانم را که منتظر تاکسی در خیابان بودند، شناسایی می‌کردم.

در میانه راه با سلاح كلتم مسافران خانم را به مرگ تهدید كرده و به دروغ می‌گفتم برای تامین هزینه درمان سرطان مادر بیمارم، سرقت می‌كنم. آنچنان ماهرانه رفتار می‌كردم كه گمان می‌كردند دزد منصفی‌ام و بعد از چند هفته كه وام بگیرم پول و طلاهایی را كه از آنها سرقت می‌كنم با پیك برایشان می‌فرستم. درجریان فروش برخی طلاهای سرقتی متوجه بدلی بودن آن شدم و فهمیدم چند مالباخته سرم كلاه گذاشته‌اند.متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
چرا کسی که تو زندان آدم نشده باید ول بچرخه و چزا ناجا با طرح شکایت اقدام نمی کنه؟
آخرین اخبار