رویترز: ذخایر آب سنگین ایران از محدوده مجاز برجام عبور کرده است

رویترز مدعی شد بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ذخیره آب سنگین ایران از محدوده تعیین‌شده ۱۳۰ تن بر اساس توافق هسته‌ای فراتر رفته است.

رویترز: ذخایر آب سنگین ایران از محدوده مجاز برجام عبور کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز ادعا می‌کند بر اساس گزارشی که از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدست آورده، ذخایر آب سنگین ایران از حجم ۱۳۰ تن مشخص شده در برنامه جامع اقدام مشترک فراتر رفته است.

به نقل از رویترز، در گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو ارسال کرده، آمده است: «۱۶ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۵ آبان) ایران به آژانس اطلاع داده که ذخایر آب سنگین از ۱۳۰ تن فراتر رفته است. در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۶ آبان) آژانس به راستی آزمایی از سایت تولید آب سنگین ایران پرداخته و ذخایر آب سنگین ایران به ۱۳۱.۵ تن رسیده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود اعلام کرد ایران از تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) اقدام به غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو کرده است.

بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتش ذیل این توافق، ایران نیز گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات خود برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
بهتره خیلی زیادش کنیم و دیگه برای فروش هم نمیگذاریم و باید محدودیتها را کمتر رعایت کنیم و هر جایی که انها کوتاه امدند درست از همانجا ما هم متوقف میشویم و هرچه تا انموقع درست شده بود در ایران میماند با این روش انها مجبور میشوند سریعتر بجنبند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دولت یه شبه حکم به گرانی بنزین داد بدون توجه به معیشت و شرایط مردم در اوج تحریم ها ...آیا جرات خروج از برجام و رویارویی با خارجیها رو هم داره یا فقط زورش به ما مردم مستضعف میرسه؟؟؟؟
آخرین اخبار