چین: رویکردهای اشتباه آمریکا علت اصلی بروز مسئله هسته‌ای ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن خروج آمریکا را از توافق هسته‌ای و فشار حداکثری علیه تهران را ریشه اصلی بروز بحران هسته‌ای ایران می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین سه شنبه در سخنانی گفت: خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و فشار حداکثری آن علیه ایران علت اصلی بروز مسئله هسته‌ای ایران است.

گنگ این اظهارات را در کنفرانس خبری در پکن و در پاسخ به گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) درباره جدیدترین تحولات درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا مبنی بر اظهار نگرانی شان درباره اقدام ایران برای ازسرگیری فعالیت‌های تاسیسات هسته‌ای فردو برای غنی سازی اورانیوم در غالب بیانیه‌ای مطرح کرد.

گنگ گفت:" چین همواره معتقد است خروج آمریکا از برجام و سیاست فشار حداکثری اش بر ایران از عوامل اصلی بحران کنونی هسته‌ای ایران است. "

او از همه طرف‌ها خواست برای دستیابی به راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای این موضوع همکاری کنند.

او گفت: "طرف آمریکایی باید رویکرد‌های اشتباهی را که قبلا به آن اشاره شد، کنار بگذارد و زمینه را برای تلاش‌های دیپلماتیک به منظور ایجاد شرایطی برای آرام کردن اوضاع فراهم کند. در ضمن همه طرف‌های برجام باید خویشتنداری کنند و خود را به اجرای کامل و مؤثر این توافق ملزم بدانند. چین از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انجام وظایفش به شیوه‌ای منصفانه حمایت می‌کند و به همکاری‌های خود با همه طرف‌ها برای دستیابی به راه حلی سیاسی و دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد. "

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار