دانستنی‌های پزشکی؛

حقایقی در مورد فواید آب پیاز/ سردی پاهایتان را جدی بگیرید/ چگونه استرس را کم کنیم؟

در این بسته دانستنی پزشکی درباره علت سردی پا و ضعیف شدن چشم‌ها خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

سرد شدن پاها

سرد شدن پاها  معمولا وضعیتی طبیعی است که در نتیجه سرمای هوا  روی می‌دهد. در سرما رگ‌های خونی پا یا قسمت‌های دیگر بدن شما مثل بینی منقبض شده و در نتیجه جریان خون در این ناحیه کاهش می‌یابد.  کاهش جریان خون منجر به کاهش سطح اکسیژن در قسمت‌های خارجی بدن شده و باعث کبودی پوست خواهد شد که سیانوز نام دارد.

ساعت10/دلیل اصلی پاها سرما نیست/فواید دو میوه بر سلامت بدن که کمتر دربارش گفته شده است

سیانوز در هوای سرد مسئله جدی نیست و پس از گرم شدن سریعا به حالت اولیه خود باز می‌گردد. در وضعیت های استرس زا و نگران کننده سردی پا پیش می آید و برای کاهش حداقل خونریزی بر اثر آسیب احتمالی، جریان خون در قسمت های خارجی بدن کاهش می یابد. بسته شدن جریان خون سبب باریک شدن یا مسدود شدن عروق می شود که در نتیجه منجر به تجمع چربی و کلسترول در دیواره رگ ها شده و در این حالت جریان خون به حداقل می رسد.

علت  ضعیف شدن چشم چیست؟

همه افراد اعمالی را انجام می دهند که  در نتیجه آن دچار ضعف بینایی شده و چشم هایشان ضعیف می شوند. دلایل اصلی ضعیف شدن چشم استفاده از انواع لوازم آرایش چشم به مدت طولانی، زیاده روی در مصرف گندم، استفاده از قطره چشم بدون تجویز پزشک و کمبود خواب است. 

ساعت10/دلیل اصلی پاها سرما نیست/فواید دو میوه بر سلامت بدن که کمتر دربارش گفته شده است

همچنین استفاده از عینک آفتابی در زمستان، کمبود آب کافی در بدن، نزدیک کردن کتاب به چشم، خارش زیاد چشم ، تحت شرایط استرس زا کار کردن و فراموش کردن  بیرون آوردن  لنز های چشمی از جمله عوامل دیگر موثر در بروز این عارضه است.

اثرات آب پیاز بر سلامت موها 

یکی از مهم ترین خواص پیاز داشتن گوگرد است، زمانی که این ماده با پوست سر تماس پیدا کند، می‌تواند موجب بهبود گردش خون در فرد شود. گوگرد موجود در پیاز می تواند کلاژن تولید کند که برای موها بسیار مفید خواهد بود. عصاره‌ پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است که در جلوگیری از عفونت در پوست سر موثر خواهد بود. استفاده‌ منظم از عصاره پیاز به ضخیم شدن تار موها کمک کرده و با انواع مشکلات پوستی سر که از عوامل ریزش مو و نازک شدن تار مو هستند مبارزه می‌کند. البته در این روش باید کمی صبر و تحمل داشته باشید زیرا در مدت زمان کوتاه موثر نخواهد بود و حداقل به مدت یک ماه باید به طور منظم این روش را انجام بدهید تا به نتیجه برسید. پیاز را می توان با عسل و روغن‌ نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کرد.

ساعت 10 پنج شنبه//یکی از شگفت انگیز ترین مواد برای سلامت مو چیست؟/نوع لباس ماداران باردار چگونه است؟/ماده غذایی که برای کودکان بسیار مفید است بشناسید؟

استرس ناشی از کار زیاد 

استرس در هر شرایطی برای فرد اثرات مخربی به همراه خواهد داشت. استرس مزمن باعث ایجاد پیامد‌های منفی برای سلامتی فرد می‌شود که شامل فشار بر سیستم ایمنی و افزایش ریسک بیماری‌ها است. داشتن استرس در محل کار، درست به اندازه عوارض دود سیگار برای بدن شما مضر خواهد بود. ساعات طولانی، حمایت اجتماعی ضعیف در محل کار و وجود تضاد میان زندگی خانوادگی و شغلی می‌تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد و احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها را در شما افزایش می‌دهد، حتی نرخ مرگ ومیر در میان آن‌هایی که با استرس شغلی زیادی سر و کار دارند، هم بیشتر است. هرچند بخش زیادی از این استرس، نتیجه سیاست‌های شرکت‌ها و الگوهای آنهاست، اما می‌توان کار‌های بسیاری برای تقویت رضایت شغلی، شادی و سلامتی انجام داد.

استررررررس/////

راهکارهایی برای کاهش استرس

برای کاهش استرس و پیامد‌های مضر آن بر سلامتی کارآمدتر کار کنید، از خودتان زیاد کار نکشید، رفت و آمد روزانه‌تان را ارزیابی کنید و کمتر از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. کار برای همه ما مهم است، اما هرگز نباید مهمتر از سلامتی‌ ما باشد. اگر شغلتان باعث می‌شود احساس استرس مزمن داشته باشید،  باید پیرامون کارتان تغییراتی ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: عارضه‌ فصل سرد که دشمن پوست است


خواص شلغم به خصوص در فصول سرما

شلغم دارای خاصیت آنتی بیوتیک برای بدن است و در فصل پاییز و زمستان بازار مصرف آن داغ است. برگ‌های شلغم بخشی از خانواده سبزیجات محسوب می‌شوند. برگ‌های شلغم بر حسب شاخص تراکم مواد مغذی بالاترین رتبه را به خود اختصاص می‌دهند. این برگ‌ها مانند دیگر سبزیجات برگ دار حاوی بالاترین حجم نیترات است که در هنگام جذب منجر به کاهش فشار خون می‌شود. موجب کاهش میزان اکسیژن مورد نیاز در حین انجام حرکات ورزشی خواهد شد و کارایی ورزشکار را افزایش می‌دهد.

ساعت 10///شنا کردن بر لاغری تاثیر دارد/برای مقابله با خونریزی باید چه کرد/اطلاعاتی درباره فواید بهترین سبزی/صحبت کردن در خواب چه تاثیراتی بر بدن دارد/

انتهای پیام/

فواید شلغم در فصل زمستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
پیاز عالیه برای مو
Iran (Islamic Republic of)
میم لام
۱۶:۳۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
صفحتون خوب بوده و نمی دونستیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
پیاز و این همه خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
برای رشد مو فوق العاده هست.
من آب پیاز و آب سیب زمینی رو با قاشق عسل قاطی میکنم یک یا دو ساعت قبل از استحمام به سرم میزنم برای رشد مو و عدم ریزش مو عالیس عالی. البته من بیش از 4 ماه هست استفاده میکنم
آخرین اخبار