در بحبوحه انتقادها

مجلس عوام ژاپن توافق تجاری با آمریکا را تصویب کرد

مجلس عوام ژاپن روز سه‌شنبه توافق تجاری با آمریکا را تصویب کرد که بر اساس این توافق تعرفه‌های ژاپن برای کالا‌های آمریکایی ۳۸.۵ درصد کاهش می‌یابد.

مجلس عوام ژاپن توافق تجاری با آمریکا را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجلس عوام ژاپن سه‌شنبه توافق تجاری با آمریکا را تصویب و زمینه را برای انتقال این توافق میان آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مجلس اعیان هموار کرد.

حزب لیبرال دموکراتیک حاکم همراه با متحدش حزب کمیتو امیدوار است این توافق تجاری پیش از پایان جلسه دایت ملی در ۹ دسامبر تصویب شود. آمریکا برنامه دارد این توافق اول ژانویه سال آینده اجرایی شود.

بر اساس این توافق تعرفه‌های ژاپن برای کالا‌های آمریکایی ۳۸.۵ درصد کاهش می‌یابد. بر اساس این توافق تولیدات آمریکایی از جمله گندم، پنیر و ... بیش از گذشته در دسترس بازار‌های ژاپنی قرار خواهند گرفت. در ازای آن آمریکا تعرفه انواع خاصی از تجهیزات تولیدی و نیز تولیدات صنعتی ژاپنی را حذف می‌کند یا کاهش خواهد داد. البته در این توافق موضوعات نگران کننده‌ای درباره تعرفه‌ها وجود دارد. گفته می‌شود همچنان باید درباره شرایط تعرفه خودرو‌های ژاپنی بیشتر گفت‌وگو شود که موجب شده است گروه‌های مخالف ناراضی باشند، آن‌ها معتقدند ادعای آبه مبنی بر این که توافقی برد- برد با آمریکا را تضمین کرده است، بیانیه‌ای بی اساس بوده است.

این گروه‌ها گفته‌اند در این توافق ۲.۵ درصد مالیات بر خودرو‌های ژاپنی لغو نشده‌اند. همچنین اظهارات واشنگتن مبنی بر این که بر اساس این توافق، توکیو پذیرفته است ۲.۵ میلیون تن از پس ماند ذرت آمریکا را به عنوان غذای دام استفاده کند، احزاب مخالف را خشمگین کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار