یوز‌ها در برزخ صعود و سقوط/ گزارشی از وضعیت سرمربی تیم ملی ایران فوتبال را بخوانید

بازیکنان و چهره‌های فوتبالی کشور این روز‌ها درباره عملکرد مربی بلژیکی تیم ملی نظراتی را مطرح می‌کنند اگرچه منتقدان حضور و عملکرد کی‌روش، مربی پرتغالی سابق تیم ملی هم این روز‌ها سکوت پیشه کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در تمام سال‌هایی که کی‌روش سرمربی بود بدون حرف و حدیث و با قدرت به جام‌جهانی رسید، اما در چند ماه گذشته که ویلموتس بلژیکی سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفته، همین چند مسابقه مرحله مقدماتی جام‌جهانی‌۲۰۲۰ قطر کار تیم ملی ایران برای رسیدن به جام‌جهانی به «اما و اگر» کشیده است. اتفاقی که موجب شده بسیاری از علاقه‌مندان به تیم ملی ایران درباره عملکرد فدراسیون فوتبال ایران در انتخاب و عملکرد سرمربی انتقاد داشته باشند.

یوز‌ها در برزخ صعود و سقوط/ گزارشی از وضعیت سرمربی تیم ملی ایران فوتبال را بخوانید

باخت هفته گذشته تیم ملی فوتبال ایران به عراق در اردن؛ اتفاقی بود که برخی از قبل آن را پیش‌بینی می‌کردند. علت این مسأله هم این بود که ویلموتس بدون حضور در ایران و تماشای مسابقات لیگ برتر اقدام به اعلام اسامی نفرات انتخابی برای تیم ملی و مسابقه با عراق کرده بود. او بعد از مسابقه با عراق نیز دوباره به بلژیک برگشت و این مسأله که بسیاری او را مربی پروازی قلمداد می‌کنند، قوت بخشید.

ویلموتس که در مسابقات انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۱۴ در تیم ملی بلژیک فعالیت می‌کرد، توانست با ۲۸‌امتیاز از ۳۰‌امتیاز ممکن نتیجه‌ای خیره‌کننده به‌دست آورد. اما عملکرد وی تاکنون در تیم ملی ایران با انتقادات بسیاری مواجه بوده و حتی برخی تیم ملی فعلی را نتیجه اقدامات کی‌روش می‌دانند و اینکه همچنان رد حضور وی در ایران بر جا مانده است. البته شنیده می‌شود که ویلموتس هم مواردی، چون غیبتش در ایران را به مسائل مالی و دریافت نکردن مبالغ تعهد شده در قراردادش را اعلام کرده بود.

اردویی که برگزار نشد
فدراسیون فوتبال ایران بعد از مسابقه با عراق وارد میدان شده تا نظارت دقیقی بر عملکرد ویلموتس داشته باشد. در همین ارتباط اعلام شده که فدراسیون فوتبال از مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی درخواست کرده که در محل کار خود حضور داشته باشد و علاوه بر زیر نظر داشتن لیگ برنامه‌های تیم ملی را پیش ببرد.

امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال دیروز در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا خروجی این جلسه حمایت فدراسیون از مارک ویلموتس بوده است، این مسأله را تایید نکرد و گفت: فدراسیون فوتبال تاکید دارد که مباحث با برنامه‌ریزی دقیق تا شروع دور جدید برنامه‌ها که قطعاً قبل‌تر از فیفادی آینده خواهد بود، انجام و ظرفیت‌ها به‌طور کامل استفاده و مباحث بررسی شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تغییر سرمربی تیم ملی تصریح کرد: ویلموتس با فدراسیون ایران قرارداد دارد. اگرچه وی قبل از دیدار با عراق دیر به ایران آمد، اما به هر حال حضور داشت. فدراسیون هم با کسب تجارب دوره هشت ساله کی‌روش با بهره‌برداری از نظرات کارشناسان حقوقی در سطح بین‌الملل قراردادی را با وی منعقد کرد که تمام مباحث را در آن دید.

ویلموتس هم در این مدت که اعتقاد داریم باید بیشتر حضورشان را داشته باشیم، چند دیدار لیگ را از نزدیک تماشا کرد. علوی درباره پروازی بودن مارک ویلموتس و شباهت وی با کارلوس کی‌روش در این خصوص گفت: حتماً فدراسیون هم خواهان این است. هاشمیان در اکثر مسابقات و تمرینات تیم‌ها حضور داشت.

این برنامه و جدیت مورد انتظار مردم و فدراسیون از ویلموتس است. سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره برگزار نشدن اردوی تیم ملی در فیفادی که دیروز بود و اینکه به نظر می‌رسد صمیمیتی بین بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد، تصریح کرد: موضوع صمیمیت را نمی‌توان به این تندی گفت! بازیکنان حقیقتاً زحمت‌شان را می‌کشند. خود ویلموتس هم بعد از بازی با عراق خیلی ناراحت بود و از نظر روحی شرایط بدی داشت. اگر می‌دانستیم قرار است بازی فیفادی در آخرین لحظه برگزار نشود حتماً برای اردو برنامه‌ریزی می‌کردیم.

فدراسیون پاسخگو باشد
فوتبال ایران همچنان با شایعه جدایی ویلموتس از تیم ملی روبه‌روست. این موضوع در محافل ورزشی نقل می‌شود. عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره شایعاتی که مبنی بر جدایی ویلموتس شنیده می‌شود، گفت: در این خصوص باید مسوولان فدراسیون فوتبال یا سخنگو، پاسخگو باشند.

آقای عبدالکاظم طالقانی با بیان مطلب فوق به ایرنا اظهار داشت: نشست هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد تیم ملی در دیدار برابر عراق و بحرین برگزار و صحبت‌هایی زده شد که سخنگوی فدراسیون فوتبال در این‌باره اطلاع‌رسانی کرده است. وی افزود: اگرچه تیم ملی در دو بازی اخیر خود در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی شکست خورد، اما به‌طور حتم با نتایجی که در دور برگشت به‌دست می‌آورد؛ صعود خواهد کرد. طالقانی خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های آخرین جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال، تصویب و معرفی اعضای جدید کمیته داوران بود که این اتفاق افتاد.

ویلموتس فوتبال آسیارا نمی‌شناسد
بازیکنان و چهره‌های فوتبالی کشور این روز‌ها درباره عملکرد مربی بلژیکی تیم ملی نظراتی را مطرح می‌کنند اگرچه منتقدان حضور و عملکرد کی‌روش، مربی پرتغالی سابق تیم ملی هم این روز‌ها سکوت پیشه کرده‌اند. آقای محمد نصرتی، کارشناس فوتبال و مدافع پیشین تیم ملی ایران، اما درباره عملکرد مربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه سرمربی بلژیکی هنوز نتوانسته شناخت خوبی از تیم ملی و تیم‌های آسیایی پیدا کند، گفت: هنوز هم شانس صعود به مرحله بعدی را داریم. وی در گفتگو با مهر تاکید کرد: معتقدم ویلموتس هنوز به شناخت کافی از فوتبال ایران و آسیا نرسیده و این عدم شناخت باعث شد در دو بازی پشت سر هم مقابل بحرین و عراق شکست بخوریم.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی ، ویلموتس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار