نجات قاتل از چوبه دار پس از ۶ سال

به همت اعضای شورای حل اختلاف مرودشت محکوم به قصاص پس از ۶ سال از مرگ نجات یافت.

حجت الاسلام و المسلیمن سید عبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف مرودشت و با گذشت اولیای دم محکوم به قصاص پس از ۶ سال از چوبه دار رهایی یافت.

او ادامه داد: این قتل در مهر ماه سال ۹۲ در شهرستان مرودشت اتفاق افتاده و در آن قاتل بر اثر اختلافات خانوادگی، مقتول را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند که پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم مشخص و از سوی دادگاه حکم به قصاص نفس متهم صادر شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس تصریح کرد: پس از تایید این رأی از سوی دیوان عالی کشور، پرونده برای اجرا به شعبه ۷ اجرای احکام شیراز ابلاغ که در اردیبهشت ۹۸ پرونده به منظور ایجاد مصالحه به شعبه ویژه زندان مرودشت ارجاع شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان مرودشت و پس از برگزاری جلسات متعدد و مذاکره با شکات، اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشت کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس تصریح کرد: با وجود ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع اینگونه حوادث، بار دیگر ایثار خانواده مقتول در عفو و بخشش تجلی و تبلور یافت و باعث شد تا با قبول پیشنهاد مصالحه از سوی اعضای شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خود چشم پوشی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: این پرونده قتل هجدهمین پرونده محکوم به قصاص است که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیای دم به مصالحه ختم شده است.

انتهای پیام/

نجات قاتل از چوبه دار در مرودشت

برچسب ها: قتل ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار