نجات قاتل از چوبه دار/مصالحه ۸ پرونده قتل به کمک اعضای شورا‌های حل اختلاف فارس

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس از نجات قاتل از چوبه دار و هشتمین مصالحه پرونده قتل در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: با تلاش مقامات قضایی، امام جمعه، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف و همکاری خیران محلی پرونده قتلی که در سال ۹۲ در مرودشت به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

او ادامه داد: حدود ۶ سال قبل، درگیری و نزاع بین دو جوان در مرودشت، منجر به قتل یکی از طرفین دعوا شد که با شکایت اولیای دم پرونده پس از رسیدگی‌های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس افزود: پس از ارجاع پرونده به یکی از شعب شورای حل اختلاف مرودشت با تلاش اعضا، کارکنان و پیگیری برگزاری جلسات مصالحه موجب رضایت اولیاء دم شد و قاتل از طناب دار رهایی یافت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: شخصی که از خطا‌ها و بدی‌های دیگران گذشت کند خداوند نیز نسبت به او از مقام عفو و گذشت وارد می‌شود و از کردار‌ها و رفتار‌های زشت او چشم پوشی می‌کند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: پارسال با رضایت گرفتن از اولیای دم تعداد ۳۹ فقره پرونده قتل عمد در استان فارس به مصالحه ختم شده است.

او افزود: با تلاش اعضا و کارکنان شعب شورا‌های حل اختلاف و اجرای احکام دادگستری فارس تاکنون ۸ فقره پرونده قتل عمد در استان فارس به مصالحه ختم شده است.

انتهای پیام/چ

صلح و سازش در قتل

برچسب ها: قتل ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار