سردار نظری:

حضور بسیج در هر میدانی به معنای حل آن مسئله است/ پایه قدرت نظام اسلامی مردم است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: حضور بسیج در هر میدانی به معنای حل آن مشکل و تمام شدن یک مسئله است.

حضور بسیج در هر میدانی به معنای حل آن مسئله است/ پایه قدرت نظام اسلامی مردم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار سرتیپ دوم یعقوب‌علی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع)  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، گفت: در آستانه چهل ساله شدن شجره طیبه بسیج هستیم، ۴۰ سال قبل امام راحل ما با یک نگاه بلند و دوراندیشی ژرف و دیدن آنچه که اشخاص عادی معمولا نمی‌بینند، در ۵ آذر ماه سال ۱۳۵۸ با یک فرمان الهی بسیج را رسما بنیان‌گذاری کردند.

او تصریح کرد: خود حضرت امام بر مبنای تفکر و اندیشه بسیجی نهضت انقلابی اسلامی را پایه‌گذاری کردند و نهایتا به پیروزی رساندند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه پایه قدرت نظام اسلامی مردم است، گفت: دشمنان این نظام هر آنچه که می‌زنند به در بسته می‌خورند، این به برکت قائده قدرت در نظام اسلامی است که مردم است. 

سردار نظری افزود: بسیج چیزی جز ملت نیست، جز مردم نیست، ما به عنوان یک ملت وقتی بنا داریم در مسیر اهداف عالیه و آرمان‌ها حرکت بکنیم، حتما به عنوان یک ملت حرکت می‌کنیم، حرکت ما حرکت جمعی است، در یک حرکت جمعی همه نمی‌توانند در صف اول قرار بگیرند، یک عده‌ایی باید پیشتاز باشند، یک عده‌ایی باید صف مقدم را تشکیل بدهند از همین مردم، یک عده‌ایی پرچم‌ها را در خطوط مقدم برای هدایت خیل گسترده مردم پیشاپیش به احتزاز دربیارند و حرکت کنند، آن‌ها بسیجیان این مردم هستند.
 
او تصریح کرد: این تفکر بسیجی در نظام مقدس اسلامی نهادینه شد و در قالب یک تشکیلات درآمد، پس بنا به فرمایش حضرت آقا، همه مردم ما بسیجی هستند و همه کسانی که اندیشه، فکر و نگاه بسیجی دارند، در واقع بسیجی هستند، اما مقصود از ۵ آذر تشکلات بسیج است، یعنی همه کسانی که با این اندیشه بنا دارند در خدمت نظام انقلاب اسلامی باشند، دورهم باید جمع بشوند و تشکلات مختلف را ایجاد بکنند و براساس نیاز‌هایی که مسیر انقلاب اسلامی پیدا می‌کند، وظایف خودشان را انجام بدهند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه حضور بسیج در هر میدانی به معنای حل آن مشکل و تمام شدن یک مسئله است، گفت: ۴۰ سال از آن فرمان می‌گذرد، در طول ۴۰ سال همه مردم به اندازه‌های مختلف بخاطر دارند در طی این ۴۰ سال چه میدان‌هایی سختی را با حضور بسیج پشت سر گذاشتیم.

سردار نظری ادامه داد: بسیج و بسیجیان از بطن این ملت هستند، اما در خطوط مقدم همه عرصه‌ها پیشتاز هستند، بدیهی است در همه عرصه‌ها با حضور مردم، این پیشتازی توسط بدنه‌ایی از مردم و جمعی از مردم به عنوان بسیج صورت می‌گیرد، البته ما طی ۴۰ سال گذشته به خوبی و موثر و با سربلندی حضور عصاره ملت به عنوان عزیزان بسیجی شاهد بودیم و این است که بسیج می‌شود افتخارآمیز، این است که امام فرمودند بسیج مدرسه عشق است، آن‌هایی که جلودار هستند بسیجی هستند، آن‌هایی که بنا دارند پرچم‌ها را در خطوط مقدم به دوش بکشند، بسیجی هستند.

او تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌ها جدی هر ملت اقتدار دفاعی است، شما اگر قدرت دفاعی به معنی حقیقی کلمه نداشته باشد، حیات و هویت آن ملت زیر سوال است، پایه قدرت دفاعی این کشور و این نظام مردم هستند، راهبرد دفاعی و نظامی این کشور و نظام براساس مردم تنظیم شده است، تجربه آن هم هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت:  وقتی آمریکا غرش موشک‌های فرزندان شما را می‌شنود و جرات عرض و اندام ندارد، نه آن موشک است، بلکه پشتوانه‌ایی است که آن موشک دارد که آن مردم است و خیلی مهم است. امروز براساس همین راهبرد، در حوزه دفاعی حضور عزیزیان بسیجی در گردان‌های امام حسین (ع) نمادی از این اتصال قدرت به قائده قدرت یعنی مردم است.

سردار نظری با اشاره به ۲۳ گردان امام حسین (ع) که در این استان مرتب در حال تمرین و آمادگی هستند، افزود: در کل کشور هزاران گردان امام حسین (ع) با حضور بسیجیان عزیز فعالیت می‌کنند که یک روزی اگر دشمن دست از پا خطا کند، آن موقع خواهد دید پیشتازان این ملت در مقابل آن‌ها چه خواهند کرد، این توان و قدرت نظامی است که مبتنی بر مردم است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: حضور عزیزان بسیجی فقط برای دفاع نیست، یکی از تهدیداتی که برای این مردم مدتی است نظام استکبار تاکید دارد، حوزه فرهنگی است، حضور برادران عزیز بسیجی ما در عرصه فرهنگی، باعث شده امروز علارغم اینکه دنیای استکبار از ابزار‌های زیادی در عرصه فرهنگی استفاده می‌کنند، و ما نمی‌توانیم براساس اعتقاداتی که داریم در این عرصه از همه ابزار‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، بکنیم، اما مبتنی بر همان تفکر اسلام ناب موفق می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه توسل به فرهنگ دفاع مقدس واکسینه کننده و ایمن خواهند بود، تصریح کرد: در گسترش فرهنگ شهدا مکرر در این استان در سطح کشور برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود، که یکی از آن‌ها راهیان نور است، در همین استان تا ۳۰ هزار اعزام به راهیان نور به صورت عمده به جنوب و غرب کشور داشتیم.

سردار نظری ادامه داد: یکی از تهدیدات دشمن، تهدیدات امنیتی است، بسیار دشمن فکر و توان خودش را متمرکز کرده است که امنیت این جامعه را به هم بریزد، اما این کشور به لطف الهی مسیر خودش را طی می‌کند و دشمن از این موضوع عصبانی است، در طی سه سال گذشته سه حادثه مهم در این کشور رخ داده است، سال ۹۶ را یادتان بیاید، تحریم، فشار اقتصادی، گرفتاری‌های معیشتی، از این نظر که ارتباط مردم با نظام را سست بکنند، ولی نتوانستند.

او تصریح کرد: بنابراین این یک موضوع جدی در دستور کار دشمن است، ما نگران اقدامات دشمن نیستیم، ما نگران گروه‌های سازمان یافته منافقین و سلطنت طلب‌ها نیستیم، نظام به راحتی از پس آن‌ها برمیاد، اشراف کامل بر آن‌ها وجود دارد. آن‌ها نمی‌دانند که علارغم همه این گرفتاری‌هایی که مردم در بحث اقتصاد دارند، معترض اتصال به نظام هستند، پس بنابراین متوجه ارتباط معنوی و اعتقادی و نرام افزاری مردم با نظام اسلامی نمی‌شوند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

سخنرانی فرمانده سپاه امام رضا (ع) پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار