با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و مدیرعامل بانک توسعه و تعاون؛

تفاهم‌نامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امضا شد

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک توسعه تعاون تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور مقاوم سازی، توانمندسازی و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار امضا کردند.

تفاهم‌نامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امضا شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون روز شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه بر ضرورت اهتمام جدی طرفین بر انجام مفاد آن تاکید کردند.

براساس این تفاهم نامه وام‌های اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار در دو طرح جداگانه پرداخت می‌شود. در طرح اول این تفاهم نامه ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله تا سقف ۳ میلیون تومان به ۱۷۰۰ زن سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

همچنین پرداخت ۲۵ میلیارد تومان وام با نرخ ۱۵ درصد و بازپرداخت سه ساله برای ۲۲۰۰ زن سرپرست خانوار طرح دیگری است که به موجب این تفاهم نامه به منظور اشتغالزایی و توانمندسازی زنان اجرایی خواهد شد.

معصومه ابتکار در این مراسم با تاکید بر اهمیت موضوع توان افزایی زنان سرپرست خانوار برای دولت دوازدهم، تصریح کرد: اقشاری از زنان در کشور هستند که به دلیل به عهده گرفتن بار مسوولیت خانواده نیاز به شغل پایدار و شرافتمندانه دارند که باید این مهم برای آنان فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه اقدامات در این راستا از دولت یازدهم آغاز و در دولت دوازدهم توسعه یافت، افزود: بیشترین توجه ما در این زمینه مهارت افزایی زنان بوده است، زیرا زنان سرپرست خانوار با داشتن مهارت، برنامه و مدل کسب و کار و برخورداری از تسهیلات، می‌توانند موفق باشند.

ابتکار با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح به دنبال الگوی بیکاران بدهکار نیستیم، گفت: به همین دلیل در این معاونت به دنبال مهارت افزایی و انواع مدل‌های کسب و کار هستیم و در همین زمینه ۱۴۰ محصول استاندارد توسط زنان روستایی برای تولید ثبت شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تفاهم نامه این معاونت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور آموزش مشاغل نوین خانگی به ۶ هزار زن و همچنین امضای تفاهم نامه با وزارت کشور برای توجه به اشتغالزایی زنان در حاشیه شهر‌های بزرگ افزود: در اعتراضات اخیر مشخص شد که با درک حساسیت حاشیه شهر‌های بزرگ، این مناطق باید به طور خاص در برنامه ریزی‌ها هدف گذاری شود.

ابتکار با بیان اینکه توان افزایی زنان در جهت اقتصادی بودن طرح‌های مهارتی در حاشیه شهر‌ها هدف گذاری شده است، گفت: سلسله اقدامات دولت و معاونت زنان در این نقاط تاکنون به خوبی جواب داده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: با امضای تفاهم نامه با بانک توسعه تعاون برنامه مهارت افزایی، ایجاد کسب و کار و بازاریابی برای زنان سرپرست خانوار در کنار ارائه تسهیلات به آنان تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار