تصویب نامگذاری‌های جدید خیابان‌ها و معابر تا تغییر در تجاری‌های موقت پردیسان قم

یکصد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم برگزار و ضمن بررسی لوایح، از تغییر در نحوه محاسبه تجاری‌های موقت پردیسان و نامگذاری ۱۸ معبر و خیابان جدید در قم خبر داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، در یکصد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، بررسی لوایحِ ارجاع داده‌شده به شورای اسلامی شهر قم طبق هفته‌های گذشته موردبررسی قرار گرفت.

در این جلسه محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نخستین لایحه را با عنوان اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری قم و محسن راستی در بلوار شهید محلاتی با نظر موافق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قرائت کرده و مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت.

سپس اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری قم و حسین افشاری برای تفکیک کاربری صنعتی که تصویب شورای شهرسازی نیز دارد موردبررسی قرار گرفت و با نظر موافق معماری و شهرسازی با لایحه شهرداری تصویب شد.

لایحه سوم اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری و علیرضا جاویدانی نیز با نظر موافق کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در تفکیک و سهم ۳۷ درصدی شهرداری به رأی گذاشته شد و سپس تصویب شد.

در ادامه لایحه اخذ مجوز محاسبه مقدار P۵ از فضای مسقف و صدور مجوز بهره‌برداری تجاری موقت یک‌ساله متعلق به آستان مقدس حضرت معصومه (س) در خیابان خاکفرج با نظر موافق کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم موردبررسی قرارگرفته و تصویب شد.

لایحه اخذ مجوز نام‌گذاری ۱۸ مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری خیابان و معابر که توسط سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز قرائت شد و سپس لیست خیابان‌ها را در اختیار اعضا شورا قرارداد و با توجه به تأیید بنیاد شهید و با نظر موافق کمیسیون این لایحه شهرداری مورد تصویب واقع شد.

سپس اخذ صدور مجوز تجاری موقت در پردیسان با نظر موافق کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم بعد از اصلاحات (کاهش) لازم در ۲۵ درصد سهم شهرداری تصویب شد.

اخذ مصوبه تمدید مجوز موقت بهره‌برداری سالیانه از مجموعه توریستی و سفره‌خانه سنتی ارگ سالاریه با بهره‌برداری محسن طالبیان که توسط مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم قرائت شد نیز با نظر موافق کمیسیون مربوطه به رأی گذاشته شد و تصویب شد.

درباره مصوبه شماره ۵۸۴۷ با موضوع هزینه کرد در مراسم اربعین حسینی (ع) که با نامه شهردار قم برای تجدیدنظر در ردیف بودجه‌ها به شورای شهر ارجاع داده‌شده بود موردبررسی قرار گرفت.

محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری دراین‌باره گفت: شهرداری اگر بخواهد هزینه‌های اربعین حسینی (ع) را بر اساس فهرست پیوست و با رعایت کلیه قوانین در ۱۸ ردیف ذکرشده ثبت کند دچار مشکل شده و هزینه‌ها در لیست وارد نمی‌شود.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز با توضیح اشکالات پیش‌آمده تشریح کرد: باید کد‌ها تغییر کرده و بدون در نظر گرفتن آن لیست ردیف بودجه هزینه‌ها را مشخص کنیم.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه با تأکید بر ارائه هزینه کرد شهرداری در اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: کد ردیف‌ها مورد مشکل را اعلام کرده تا لیست اصلاح شود و نمی‌توانیم تمامان لیست را منحل کنیم و باید بر اساس همین لیست هزینه کرد شهرداری تنظیم شود.

انتهای پیام/ح

از نامگذاری‌های جدید خیابان‌ها و معابر تا تغییر در تجاری‌های موقت پردیسان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار