نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال پیروزی کوربین در انتخابات پارلمانی انگلیس

محافل صهیونیستی از افزایش طرفداران جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر که بار‌ها در حمایت از حقوق فلسطینیان و علیه کشتار مردم غزه موضع گیری کرده، ابراز نگرانی کرده اند.

نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال پیروزی کوربین در انتخابات پارلمانی انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش اقبال عمومی به جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر که بار‌ها در حمایت از حقوق فلسطینیان و علیه کشتار مردم غزه موضع گیری کرده، موجب نگرانی محافل صهیونیستی شده است.

با نزدیک‌تر شدن رقابت میان حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و حزب راست گرای محافظه کار به رهبری بوریس جانسون، تلاش‌ها برای کاهش آرای حزب کارگر در انتخابات پارلمانی پیش روی انگلیس شدت گرفته است.

علاوه بر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که با دخالت آشکار در انتخابات انگلیس، جرمی کوربین را فردی نامناسب برای بدست گرفتن قدرت در انگلیس دانست، افرایم میرویس خاخام اعظم انگلیس نیز، کوربین را به ضدیت با یهودیان متهم کرد و او را شایسته نخست‌وزیری انگلیس ندانست و افزود: در صورت نخست‌وزیری کوربین، آینده انگلیس به مخاطره خواهد افتاد.

این نخستین بار نیست که جرمی کوربین متهم به یهودی ستیزی می‌شود، کوربین بار‌ها اتهام یهودی ستیزی را رد کرده و گفته با کشتار مردم فلسطین و اشغال سرزمین‌های آنان و اقدامات مغایر با قوانین بین المللی از جانب اسرائیل مخالفت است.

حزب کارگر از نظر جمعیت، بزرگترین حزب انگلیس محسوب می‌شود و رئیس این حزب بار‌ها از فلسطینیان حمایت کرده و به تازگی هم در نطق انتخاباتی تاکید کرد در صورت بدست گرفتن قدرت، فروش سلاح به رژیم‌های صهیونیستی و عربستان سعودی را به حال تعلیق درخواهد آورد.

ریچارد دیرلاو، رئیس سازمان جاسوسی خارجی انگلیس (ام‌ای سیکس) نیز به تازگی، کوربین را تهدیدی برای آینده انگلیس توصیف کرد و گفت: چنانچه کوربین، نخست‌وزیر شود می‌تواند به اسناد سری و محرمانه‌ای دست یابد که با رویکردی که دارد امنیت ملی را به مخاطره خواهد انداخت.

او هشدار داده که حتی یک لحظه هم نباید تصور شود که کلید ساختمان نخست‌وزیری در دستان کوربین قرار گیرد.

سومین انتخابات پارلمانی پس از همه پرسی برگزیت در انگلیس قرار است ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) در این کشور برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار