وعده پولی حزب کارگر انگلیس برای پیروزی در انتخابات

حزب کارگر انگلیس وعده داده است چنانچه در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی برسد غرامت زنان بازنشسته‌ای که از افزایش سن بازنشستگی زیان دیده‌اند، جبران خواهد کرد.

وعده پولی حزب کارگر انگلیس به زنان بازنشستهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حزب کارگر انگلیس، حزب مخالف اصلی در پارلمان این کشور، وعده داده است چنانچه در انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به پیروزی برسد حقوق بیش از سه میلیون زن بازنشسته را برای سال‌هایی که سن بازنشستگی افزایش یافت، جبران کند.

جان مک دانل، رئیس سیاست مالی حزب کارگر، گفت غرامت حداکثری ۳۱ هزار پوندی با متوسط پرداختی ۱۵۰۰ پوند برای زنانی که انتظار داشتند در سن ۶۰ سالگی بازنشسته شوند، اما به آن‌ها گفته شد باید بیشتر صبر کنند درنظر گرفته است.

حزب کارگر می‌گوید کل هزینه چنین پیشنهادی ۵۸ میلیارد پوند پیش از مالیات تخمین زده شده، اما پرداخت اقساطی آن ممکن است. جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر، در بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت بعدی کارگر خسارت زنانی را که ناعادلانه در اثر افزایش سن بازنشستگی در کشور مورد ظلم واقع شدند جبران می‌کند». در ادامه این بیانیه آمده است «ثروتمندان و قدرتمندان می‌خواهند باور کنید که تغییر واقعی غیرممکن است، اما این واقع‌گرایانه نیست. این کار از دست کارگر‌ها برمی‌آید. چون کارگر‌ها در کنار میلیاردر‌ها و بانکداران نیستند، ما در کنار مردمیم.»

بنا به نوشته رویترز، این حرکت بخشی از برنامه حزب کارگر است، اما این هزینه در مانیفست آن‌ها نیامده است. رئیس سیاست مالی این حزب، در پاسخ به این سوال از سوی اسکای نیوز، گفت بودجه آن از طریق «ترتیبات بسیار ویژه، چیزی که در آینده ممکن است روی دهد» تامین می‌شود.

انگلیس مدت‌هاست که در باتلاقی به نام خروج از اتحادیه اروپا گیر کرده است. «بوریس جانسون» نخست وزیر، رهبر حزب محافظه کار و سومین نخست‌وزیری که هنوز نتوانسته است گره سختی را که به برگزیت خورده است باز کند، سه بار تلاش کرد توافقش با اتحادیه اروپا را بر سر چگونگی جدایی، در مجلس به تصویب برساند، اما موفق نشد و بار چهارم نیز به گونه‌ای مشروط توافقش رای آورد. بدین ترتیب او ناچار شد با انحلال مجلس، برگزاری انتخابات زود هنگام را در ۲۱ آذر ماه، ۱۲ دسامبر مطرح کند با این امید که بتواند وعده اش درباره برگزیت را عملی کند. حال احزاب انگلیس سخت در تلاش هستند تا بتوانند کرسی‌های بیشتری را در مجلس این کشور در اختیار بگیرند، هرچند رقابت اصلی میان حزب محافظه‌کار و کارگر است. تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار از کارگر‌ها پیش است، اما نمی‌توان گفت این به معنای دستیابی جانسون به هدفش در کسب اکثریت مطلق مجلس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار