معرفی رئیس جدید شورای اروپا

شارل میشل، نخست وزیر سابق بلژیک رسما رئیس شورای اروپا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، شارل میشل، نخست وزیر سابق بلژیک رسما رئیس شورای اروپا شد.

شارل میشل در نخستین موضع گیری خود به عنوان رئیس شورای اروپا گفت: اتحادیه اروپا در دوران ریاست وی بر شورای اروپا با قاطعیت بیشتری در صحنه جهانی عمل خواهد کرد.

شارل میشل امروز جمعه رسما جانشین دونالد توسک، رئیس سابق شورای اروپا شد. در مراسم رسمی که با بصدا درآمدن زنگ همراه بود، دونالد توسک مسئولیت خود در شورای اروپا را به شارل میشل واگذار کرد.

رئیس شورای اروپا به عنوان رئیس سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ایفای وظیفه خواهد کرد و همانطور که مشخص است روسای کشور‌های اروپایی نقش مهمی در تصمیم گیری‌های تجاری اتحادیه اروپا دارند.

شارل میشل که ۴۳ سال دارد از عملکرد دونالد توسک و تمرکز وی بر وحدت اروپا در پنج سال گذشته تمجید کرد و از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بحران پناهجویان در اروپا، حمله افراطیون به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و مشکلات مالی به عنوان چالش‌های دوره ریاست دونالد توسک بر شورای اروپا نام برد.

شارل میشل گفت: من کوچکتر از آن هستم که رئیس آتی شورای اروپا باشم، چون این مسئولیت بسیار سنگین است، اما در عین حال باید گفت ریاست بر شورای اروپا افتخار بزرگی است.

وی افزود: بیائید دیگر دنبال کننده عناوین اخبار نباشیم بلکه خبرسازان عناوین خبری مثبت باشیم. ما باید بینش روشن، بلند پروازی، سختکوشی و برنامه‌ای آینده نگرانه داشته باشیم. امروز ما برگه جدیدی را ورق می‌زنیم. شما می‌توانید روی من حساب کنید که نهایت تلاشم را برای خیر و منفعت کل اروپایی‌ها به خرج دهم.

شارل میشل گفت: من سبک و سیاق خودم را دارم و آماده گفتگو هستم. من متعهد به ایجاد پل‌های (ارتباطی) هستم.

در این مراسم دونالد توسک هم گفت: اروپا بهترین مکان روی زمین است. اروپا مدت‌های مدیدی است که قاره حاکمیت قانون است. اروپا محل سکونت افرادی است که از تاریخ و فرهنگ خود آگاه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار