ورود ۲۰ کامیون نظامی آمریکایی از عراق به سوریه

شبکه تلویزیونی السوریه گزارش داد ۲۰ کامیون نظامی ارتش آمریکا حامل کمک‌های لجستیک از عراق وارد استان الحسکه سوریه شدند.

ورود ۲۰ کامیون نظامی آمریکایی از عراق به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی السوریه، ۲۰ کامیون حامل کمک‌های لجستیک نیرو‌های نظامی ارتش آمریکا از طریق مرزهای عراق وارد استان الحسکه سوریه شدند.

وبگاه خبری روسیا الیوم نیز گزارش داد یک کاروان مرکب از قریب به ۲۰ خودروی زرهی، خودرو‌های چهار در و تانکر‌های سوخت متعلق به نیرو‌های آمریکایی چند روز پیش با عبور از شهر الحسکه به سمت جنوب در جاده الشدادی-دیرالزور حرکت کردند.

این در حالی است که بنا بر اعلام رسانه‌های سوریه، یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۸۰ سرباز و تجهیزات نظامی مختلف شامل پشتیبانی لجستیک، خودرو‌های زرهی و تانک به شهر رمیلان در استان حسکه وارد شدند.

آمریکا این خودرو‌های نظامی را از پایگاه‌های خود در حومه شمالی رقه و حومه غربی حسکه عقب رانده است.


بیشتر بخوانید: انفجار تروریستی در شهر رأس العین سوریه


پیش‌تر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز از حضور ارتش آمریکا در نزدیکی میدان‌های نفتی سوریه در شمال این کشور انتقاد کرد و گفت این اقدام سبب می‌شود اوضاع در این کشور خاورمیانه‌ای وخیم‌تر شود. (بیشتر بخوانید)

روز جمعه همچنین یگانی از نیرو‌های انگلیسی پایگاه نظامی «قسرک» در شمال منطقه تل تمر در حومه استان حسکه را به سوی میدان نفتی العمر در استان دیر الزور سوریه ترک کرد. (بیشتر بخوانید)

 در اوایل ماه جاری میلادی نیز گزارش شده بود یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از ۲۲ وسیله نقلیه نظامی و دو کامیون از مرز سوریه با عراق عبور کرده و در نزدیکی چندین مخزن نفتی در شمال شرقی سوریه استقرار یافته‌اند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار