بسته اخبار حوادث ۱۰ آذر ماه ۹۸؛

کلاهبرداری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی با فروش برنج /دستگیری سارق حرفه ای منزل در زابل

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۰ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی با فروش برنجبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزیکشنبه ۱۰ آذر ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری با فروش برنج درایرانشهر 

فردی شیاد که با ترفند فروش برنج در سایت‌های واسطه گر مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از ۲ شهروند ایرانشهری کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرداراحمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری از سوی ۲ شهروند ایرانشهری موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد این افراد از طریق سایت دیوار با تبلیغات فروش برنج با فرد فروشنده تماس گرفته و پس از مذاکره و جلب اعتماد آن‌ها بر سر مبلغ و ارائه برخی مدارک گمرکی مبنی بر ارسال محموله برنج توسط فروشنده مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به حسابش واریز که متاسفانه پس از واریز مبلغ فروشنده محموله را ارسال نکرده و تلفنش را پاسخگو نیست.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی فرد کلاهبردار را که جوانی ۳۵ ساله است شناسایی و پس از هماهنگی‌های او را در یکی از مناطق شهر زاهدان دستگیر کردند.

او بیان داشت: متهم که فردی سابقه دار و دارای چندین فقره کلاهبرداری با همین شگرد می‌باشد در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به کلاهبرداری و خرید طلا و جواهر از طریق وجوه بدست آمده اعتراف کرد.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست هنگام خرید از سایت‌های واسطه گر خرید و فروش کالا به هیچ عنوان به طرف مقابل اعتماد نکنند و قبل از دریافت کالا هیچگونه وجهی را برای وی واریز نکنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل 

جانشین انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ غلامرضا میرشکاری  گفت: در پی گزارش سرقت منزل در خیابان کارگر شهر زابل، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با جمع آوری مدارک ومستندات موجود در محل سرقت و یک سری تحقیقات میدانی سارق را که فردی سابقه دار و معتاد است شناسایی و تحت نظر گرفتند.

سرهنگ میرشکاری بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از خیابان‌های زابل دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: متهم ۳۵ ساله که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۶ فقره سرقت منزل و فروش اموال مسروقه به فردی مالخر اعتراف کرد.

او  تصریح کرد: در ادامه این عملیات فرد مالخر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک دوچرخه، یک دستگاه دریل برقی، یک عدد اتو، یک عدد سماوربرقی، ۲ عدد موتور کولرآبی، ۲ عددپمپ آب و یک عدد چرخ خیاطی مسروقه کشف شد.

سرهنگ میرشکاری خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

بیش‌از ۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در نیمروز کشف شد

فرمانده انتظامی نیمروزاز کشف ۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی میر اظهار داشت:ماموران انتظامی ایست و بازرسی سفیدابه شهرستان نیمروز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده که از نهبندان به سمت زاهدان در حرکت بودند، مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۴۷ هزار و ۴۷۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی نیمروز با اشاره به توقیف این ۲ تریلی خاطر نشان کرد: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اوتاکید کرد: پلیس در راستای برخورد با کالای قاچاق با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های غیرمجاز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برخورد مرگبار پیکان وانت با موتورسیکلت

برخورد یک دستگاه پیکان وانت با یک دستگاه موتورسیکلت در شهرستان"چابهار"راکب موتورسیکلت را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ  حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: یک فقره تصادف جرحی در محدوده شهرک "کارگاهی"شهر چابهار به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و بلافاصله تیم گشت کلانتری ۱۲ به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه وانت پیکان با یک دستگاه موتور سیکلت برخورد کرده است.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: در این حادثه راکب و سرنشین موتورسیکلت مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل که راکب آن به علت شدت جراحات وارده با وجود تلاش تیم پزشکی فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با ابراز تأسف از این سانحه مرگبار خاطر نشان کرد: علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار