بسته اخبار حوادث ۹ آذر ماه ۹۸؛

دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای با ۲۰ فقره سرقت در زاهدان /کشف بیش از ۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق درجنوب شرق کشور

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۹ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای با ۲۰ فقره سرقتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروزشنبه ۹ آذر ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای  درزاهدان 

فرمانده انتظامی زاهدان از دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای با ۲۰ فقره سرقت در شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا اکبری  گفت:  در پی اعلام یک فقره زورگیری تلفن همراه در یکی از مناطق شهر زاهدان بلافاصله تیم گشت کلانتری ۱۹ به محل اعزام شد.

او  افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که مردی جوان است مشخص شد ۲ سرنشین یک دستگاه خودرو سواری در محلی خلوت با تهدید چاقو یک دستگاه تلفن همراه هوشمند وی را زورگیری کرده اند.

او تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۹ با اعلام مشخصات افراد زورگیر به مرکز پیام به گشت زنی در همان محدوده پرداختند و لحظاتی بعد افراد زورگیر را در یکی از خیابان‌های همان محدوده شناسایی که راننده خودرو با مشاهده تیم گشت متواری می‌شود.

سرهنگ اکبری عنوان کرد: ماموران کلانتری پس از طی مسافتی خودرو را با علائم هشدار دهنده متوقف و در بازرسی به عمل آمده ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و یک عدد کیف زنانه کشف کردند.

فرمانده انتظامی زاهدان اظهار داشت: متهمان جوان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۲۰ فقره زورگیری تلفن همراه و کیف پول و اشیاء با ارزش شهروندان در سطح شهر زاهدان اعتراف کردند.

او خاطر نشان کرد: با دستور مقام قضائی متهمان جهت ادامه تحقیقات و کشف سایر جرائم احتمالی در بازداشت پلیس آگاهی هستند.

توقیف سوخت قاچاق 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۸۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان‌های "زاهدان"، "سیب و سوران"، " زابل" و "نیمروز" خبر داد.

سردارمحمد قنبری گفت: طرح تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی با هدف مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی در محور‌های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان تشدید شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی ضمن انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق، در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش، ۱۰ عدد باک اضافی و یک دپوی سوخت در شهرستان‌های "زاهدان"، "سیب و سوران"، " زابل" و "نیمروز" ۱۸۶ هزار و ۳۳۰ لیتر سوخت قاچاق شامل ۵۸ هزار و ۲۹۰ گازوئیل، ۲۶ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت، ۲۸ هزار و ۶۸۰ لیتر بنزین و ۷۲ هزار و ۶۶۰ لیتر سایر مشتقات نفتی قاچاق کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۱۶ خودرو خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲۶ فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

او  با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

واژگونی پژو پارس راننده خودرو را به کام مرگ کشاند

واژگونی یک دستگاه پژو پارس در محور "خاش-زاهدان "، راننده خودرو را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ حمیدرضا اکبری فرمانده انتظامی زاهدان  گفت:  یک فقره واژگونی خودرو در کیلومتر ۶۵ محور "خاش- زاهدان " به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از پلیس راه و پاسگاه انتظامی"جون آباد" برای بررسی موضوع به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو پارس از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ اکبری عنوان کرد: در این حادثه متاسفانه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت جسدش با کمک نیرو‌های امدادی به سردخانه منتقل شد.

فرمانده انتظامی زاهدان تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

او  تاکید کرد: تفاوت رانندگی شتابزده و رانندگی با سرعت مطمئن، فاصله بین مرگ و زندگی و نقص عضو و سلامتی است و منشاء بسیاری از تصادفات مرگبار، بی احتیاطی و عدم رعایت مقررات راهنمایی نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز است.

انهدام باند سرقت از منازل مسکونی در چابهار

با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی باند حرفه‌ای سرقت از منازل شهر چابهار متلاشی شد.

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت: در پی گزارش سرقت منزل در خیابان "خزرشهر" چابهار موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مشخص شد افراد ناشناس با نفوذ به داخل منزل مقادیری دلار و طلا را سرقت کرده اند.

سرهنگ کیخا مقدم تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دقیق سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی یکی از اعضای این باند را که در همان محدوده زندگی می‌کرد شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از دست داشتن این فرد سابقه دار در سرقت اخیر با هماهنگی مقام قضائی او و ۲ همدستش را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم گفت: متهمان که ۲ نفر از آن‌ها برادر و از سارقان سابقه دار هستند در بازجوئی اولیه به سرقت منزل اعتراف که در این رابطه ۵ گرم طلا، یک دستگاه لب تاب، ۷۰۰ دلار وجه نقد و یک دستگاه پلی استیشن از مخفیگاه آنان کشف شد.

او  بیان داشت: با توجه به گزارش سرقت‌های مشابه در این محدوده متهمان با هماهنگی مقام قضائی مورد بازجوئی قرار گرفتند و با توجه به ادله پلیسی تاکنون به ۲ فقره سرقت دیگر منزل نیز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از این سارقان برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

او  در ادامه از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت منزل جدی بگیرند:

تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمائید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را تعویض نمائید.

کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری نمائید.

برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح نمائید، در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری نمائید.

حتی الامکان در‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز نمائید.

از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.

در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان نمودن آن بصورت یک جا خودداری نموده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید.

نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید.

اگردر اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد، از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

کشف ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق از یک دستگاه تریلی

با هوشیاری ماموران ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشف شد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت:  در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی شهید "صدوقی نصرت آباد" به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از ۲۵ هزار لیتر نفت کوره قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به سازمان تعزیزات حکومتی زاهدان معرفی شدند.

واژگونی پژو ۴۰۵ یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت

واژگونی یک دستگاه پراید در محور"چابهار-کنارک" یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ یداله ستوده رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت:یک فقره واژگونی خودرو در محور"چابهار-کنارک" حوالی روستای "پیر سهراب" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد، یک دستگاه پراید با ۴ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ ستوده عنوان کرد: در این حادثه راننده ۲۴ ساله خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ سرنشین آن مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه حادثه را بی توجهی به جلو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار