خباز در جمع خبرنگاران:

کشور را شفافیت نجات می‌دهد/ مجلس جایگاه اصلی خود را از دست داده است

نماینده اسبق مجلس گفت: من نه تنها با شفافیت مالی بلکه با هر شفافیت‌ای مانند شفافیت رای موافق هستم.

کشور را شفافیت نجات می‌دهد/ مجلس جایگاه اصلی خود را از دست داده استبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا خباز استاندار سابق سمنان و نماینده مردم کاشمر در ادوار گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح هدف خود از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بنده چهار دوره نماینده شهرستان کاشمر از حوزه انتخابی خراسان بودم. من معتقدم که مجلس در راس امور است، فساد و صلاح جامعه، به مجلس بر می‌گردد، یعنی اگر تمامی مجلس اراده کنند تا جامعه را اصلاح کنند.

خباز گفت: احساس می‌کنم که مجلس جایگاه اصلی خود را از دست داده است. من معتقدم هر چه از عمر مجلس گذشته مجلس شورای اسلامی ضعیف‌تر شده است؛ بنابراین اگر با همکاری مردم رای بیاوریم، می‌توانیم با همکاری بقیه نماینده‌ها تلاش کنیم تا مجلس به جایگاه اولیه برگردد، همانطور که امام فرمودند مجلس در راس امور است، باید به معنی واقعی مجلس در راس امور قرار بگیرد.

او افزود: در دولت نهم دهم گاهی وقتا رئیس‌جمهور وقت می‌گفت که مجلس در راس امور نیست، خیلی از این حرف بدم می‌آمد و نسبت به این حرف‌ها انتقاد می‌کردم. اما الان احساس می‌کنم که کم مجلس به دست خود جایگاه خود را از دست می‌دهد، وگرنه نباید اختیارات مجلس روزبه‌روز کاسته شود، اگر مجلس جایگاه واقعی خود را پیدا کند می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به کشور ارائه دهد.

خباز اظهار کرد: برنامه من برای شرکت در انتخابات این است که مهمترین مسئله شهر تهران یعنی محیط زیست آن را تقویت کنیم، این اقدام عملی و عملیاتی است؛ با برنامه ریزی و بقیه نمایندگان تهران می‌توان این اقدام را انجام داد؛ البته انجام این کار مشروط بر این است که نمایندگان بعد سیاسی قوی نداشته باشد و بعد اجرایی، پیگیری و کاری امور از دستگاه‌های اجرایی داشته باشد، در این صورت می‌توان قدم موثر را برای مردم تهران برداشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا با شفاف مالی موافقت هستید گفت: من نه‌ تنها با شفافیت مالی بلکه با هر شفافیت‌ای مانند شفافیت رای موافق هستم. چون این قضیه از دو حالت خارج نیست یا ما میخواهیم اموال و رای خودمان را شفاف سازی نکنیم یا نمی‌خواهیم. اگر نمی‌خواهیم پنهان کنیم چرا از شفافیت نگرانیم. یکی از مشکلات کشور‌های جهان سوم این است که افراد، ثروت خود را پنهان می‌کنند؛ اگر ثروتی داریم که از راه حلال به دست آمده پنهان کردن ندارد؛ بنابراین من هم با شفافیت مالی و رای موافقم، اصلاً کشور را شفافیت نجات می‌دهد، آن‌هایی که دنبال پنهان کاری هستند با شفافیت مخالفند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار