مدیر جهاد کشاورزی آرادان خبر داد؛

پایان برداشت محصول انار از باغ‌های آرادان

امیرحسین شاه‌حسینی با اشاره به پایان برداشت محصول انار از باغ‌های شهرستان آرادان گفت: ۶ هزار و ۸۵۰ تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در نشستی با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان آرادان، به ظرفیت‌های این شهرستان در تولید انار اشاره کرد و گفت: ۴۵۰ هکتار از اراضی شهرستان آرادان زیر کشت انار است که ۳۵۰ هکتار آن بارور و ۱۰۰ هکتار آن نیز غیر بارور است.

او افزود: با اتمام فصل برداشت انار ۶ هزار و ۸۵۰ تن محصول از انارستان‌های این شهرستان برداشت شد که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان هرس به‌موقع درختان در باغات انار این شهرستان، مبارزه با کرم گلوگاه انار، آبیاری به‌موقع و تغذیه این باغات با کود‌های مناسب را ازجمله علت‌های افزایش تولید این محصول برشمرد و با اشاره به کیفیت و مرغوبیت انار شهرستان آرادان افزود: آرادان یکی از قطب‌های مهم تولید انار در استان به شمار می‌رود و ارقام انار‌های مرغوب این شهرستان گلو باریک، میخوش و ملس ساوه است.

شاه‌حسینی عنوان کرد: باغداران آرادانی علاوه بر تازه خوری و عرضه بخشی از محصول انار تولیدی در این شهرستان در استان‌های هم‌جوار، بخشی از آن را نیز برای فراوری و تولید رب سنتی و مرغوب انار استفاده می‌کنند.

او با اشاره به نبود صنایع فرآوری انار در این شهرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌منظور سرمایه‌گذاری در بخش صنایع فرآوری محصول انار و برای معرفی درخواست تسهیلات در این زمینه به جهاد کشاورزی شهرستان آرادان مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با اشاره به اتمام زمان برداشت انار، به کشاورزان توصیه کرد که برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار، انار‌های پوسیده را از باغات جمع‌آوری آن را آتش بزنند؛ چراکه بهترین راه مبارزه با کرم گلوگاه انار، آتش‌زن انار‌های فاسد و آلوده به این آفت است.

شاه‌حسینی با اشاره به مشکل کم‌آبی استان سمنان و شهرستان آرادان و لزوم مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی تصریح کرد: اجرای سیستم‌های مکانیزه و آبیاری تحت‌فشار در باغات انار سبب افزایش راندمان و کاهش مصرف آب برای تولید این محصول شده و در جلوگیری از هزینه‌های اضافی نقش چشمگیری دارد.

انتهای پیام / ر

برداشت بیش از ۶ هزار تن انار از باغ‌های آرادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.