از پرجستجوترین واژه‌ها در گوگل تا داغ ترین‌ هشتگ‌ها/ این هفته در فضای مجازی چه گذشت؟

این هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را باهم بررسی می‌کنیم.

از پرجستجوترین واژه‌ها در گوگل تا داغ ترین‌ هشتگ‌ها/ این هفته در فضای مجازی چه گذشت؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته طبق روال هفته‌های گذشته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را باهم مرور می‌کنیم.

۷ مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

آنفلوآنزا: بسیاری از کاربران در روز‌هایی که آنفلوآنزا در کشور شایع شده برای شناخت این بیماری به ویکی پدیا مراجعه کردندآن طور که گویی به دنبال شناخت بیماری مرموزی بودند که تاکنون آن را نمی‌شناختند.

جوکر (فیلم ۲۰۱۹): این فیلم آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی است که این روز‌ها بحث‌های زیادی درباره آن در روزنامه‌ها دیده می‌شود.

اعتراضات سراسری به گرانی بنزین در ایران (۱۳۹۸): بعد از شروع اعتراض‌ها به گرانی بنزین این گزارش نوشته شد و این سومین هفته‌ای است که در فهرست پربازدید‌ها قرار می‌گیرد.

فاطمه صادقی ملقب به جمیله: بازیگر و رقصنده فیلم‌های قبل از انقلاب که دو روز است شایعه مرگش منتشر شده و دخترش آن را تکذیب کرد.

جمعه سیاه (خرید): آخرین جمعه ماه نوامبر یکی از شلوغ‌ترین روز‌های فروشندگان در کشور‌های مختلف دنیاست به این دلیل که در این روز تخفیف‌های زیادی را به مشتریان خود می‌دهند.

نوشته‌ای درباره پویا بختیاری یکی از کشته شدگان اغتشاشات آبان هم در کنار یک مقاله غیر اخلاقی جزو مطالب مورد جست وجو بود.

۷ هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه

حقیقت_ماهشهر: فعالان فضای مجازی در واکنش به دروغ پردازی‌ها در ماجرای ماهشهر با داغ کردن این هشتگ در توئیتر واقعیت ماجرای نیزار‌های بندر ماهشهر را که پیش از این توسط برخی کاربران و همچنین اکانت‌های سعودی و منافقین با هشتگ ماهشهر داغ شده بود منتشر کردند.

#سلبریتی_اجاره_ای #بازیگران_آشوب: در روز‌های گذشته و همزمان با پایان آشوب‌ها و صحبت از دریافت مالیات از هنرمندان، برخی هنرمندان بیانیه‌ای در صفحات خود با عنوان صدای آبان ۹۸ منتشر و به برخورد‌های انجام شده در اغتشاشات روز‌های گذشته اعتراض کردند.
برخی کاربران توئیتر با داغ کردن این دو هشتگ نوشتند که بسیاری از این به اصطلاح هنرمند‌ها در پوشش هنر بیشترین تبلیغ را برای روی کار آمدن دولت فعلی داشتند، اما اکنون حاضر به پذیرش مسئولیت در ناکارآمدی‌های فعلی نیستند. این دو هشتگ در چند روز اخیر حدود ۵۰ میلیون بازدید داشت.

#ایران: این هشتگ از هشتگ‌هایی است که مورد استفاده همه ایرانی هاست و در برهه‌های مختلفی داغ می‌شود.

#شهید_رضا_صیادی، #مرتضی_ابراهیمی و #مجید شیخی: نام شهیدان رضا صیادی، مرتضی ابراهیمی و مجید شیخی از شهیدان امنیت و دفاع از ملت که در آشوب‌های مسلحانه اخیر شهید شده اند، با انتشار ده‌ها هزار محتوا توسط کاربران توئیترفارسی، ترند برتر این شبکه اجتماعی شد.

۷ واژه فارسی پرجست وجو در گوگل

شاخص آلودگی هوا در تهران: این روز‌ها آلودگی هوا در تهران و مشهد از اصلی‌ترین خبر‌های روزنامه‌ها و اخبار تلویزیون است. آلودگی بالایی که باعث شد چندین روز مدارس در مقاطع مختلف به تعطیلی کشیده شود.

سایت طرح معیشتی دولت و یارانه حمایت معیشتی: بسیاری از جاماندگان طرح معیشتی برای این که بدانند چطور می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند این واژه‌ها را جست وجو کردند.

علایم آنفلوآنزا: طبق گفته معاون وزیر بهداشت تاکنون ۵۶ نفر بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند و بسیاری برای این که فرق آنفلوآنزا با سرما خوردگی را تشخیص دهند و علایم آن را بدانند به جست وجوی آن پرداختند.

جمعه سیاه: بلک فرایدی، جمعه سیاه، حراج جمعه یا به قول بعضی‌ها حراجمعه! یا هر اسم دیگری که رویش می‌گذارند، روزی مخصوص طرفداران تخفیف و خرید ارزان است.

اعدام محیط بان کرمانی: ۱۰ سال پیش یک محیط‌بان با یک شکارچی در زمان خارج از ماموریت این محیط‌بان درگیر می‌شود و در این درگیری شکارچی کشته می‌شود. تلاش مسئولان محیط زیست هم برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول به نتیجه نرسید و این محیط بان کرمانی اعدام شد.

مهناز افشار: ویدئو‌هایی که از پشت صحنه برنامه استعدادیابی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای با حضور مهناز افشار به عنوان داور منتشر شد باعث شد بسیاری از کاربران از پیوستن این بازیگر به شبکه سعودی انتقاد کنند و برای دانستن جزئیات به سراغ گوگل بروند.

۷ پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی

۱. دلار شنبه‌ای ۱۲.۵۰۰ خریدار ...

۵.۷۸ میلیون بازدید در ۲۵ کانال، تاریخ انتشار: ۹.۷،

۲. مواظب باشید سهمیه بنزین تون الکی کم نشه

۵.۱۱ میلیون بازدید در ۲۷۰۷ کانال، تاریخ انتشار: ۹.۹،

۳. اینترنت همراه در ۷ استان وصل شد

۳.۷۴ میلیون بازدید در ۱۰۹۰ کانال، تاریخ انتشار: ۹.۷،

۴. مدارس و دانشگاه‌های تهران تعطیل است

۳.۴۸ میلیون بازدید در ۱۱۱۸ کانال، تاریخ انتشار: ۹.۹،

۵. اینترنت همراه خوزستان فردا وصل می‌شود

۳.۴۰ میلیون بازدید در ۴۷۵ کانال، تاریخ انتشار: ۹.۹،

۶. گزارش زنده لیگ برتر سپاهان - استقلال

۳.۱۳ میلیون بازدید در ۲۹۶ کانال، تاریخ انتشار: ۹.۹،

۷. سامانه بارشی از دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود

۳.۰۷ میلیون بازدید در ۷۱۳ کانال، تاریخ انتشار: ۱۰.۹

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار